• Anonym (Oärligt...)

Att hyra ut sin lägenhet svart

Jag bor i en liten, vi kan kalla de studentlägenhet som jag tror är väldigt attraktiv.

Jag studerar just nu och har funderingar på att flytta till internatet, därför skulle ja vilja hyra ut min lägenhet som är en hyresrätt, nu undrar jag hur man ska gå tillväga.

Jag har tänkt sätta ut en annons och även kolla runt med vänner och bekanta.
    Men hur gör man med adress ändring tex, hemförsäkring osv..

Min tanke är ju att hålla detta från bostadsbolaget, det handlar om några månader bara ochvem som helst har ju rätt att bo tillsammans med mig eller hur.

Men hur gör man, någon som hyrt ut sin lägenhet i andra hand  

• Svar på tråden Att hyra ut sin lägenhet svart
  • Susanne905

Du måste ha godkännande från hyresvärden för att kunna hyra ut i andra hand. Om inte så lär du omgående bli av med ditt kontrakt om det uppdagas...

• Anonym

trodde att "typ alla" hyrde ut sina lägenheter i andra hand svart.. tror det är rätt lugnt liksom. enklast/bäst är väl dock att hyra ut till en kompis/bekant. :]

• Anonym (bott svart)