• hesu78

    Kommer det att funka?

    En kompis till mig ska göra en heminsemination med en privat donator som hon hittat. Vi har bara sporadisk kontakt och hon tog väl egentligen kontakt med mig när hon fick höra att jag blivit singel och för att jag också har barnlängtan.
    Vi har under några koppar kaffe diskuterat inseminationsfrågan och hon har väl peppat mig att göra "det själv".

    Nu vet ju inte jag så mycket om heminsemination, men känner mig ganska påläst om inseminering i tex Danmark.
    När man läser på deras sidor, så läggs ju spermierna in endera i livmodern eller så nära livmoderhalsen som möjligt. Allt kliniskt och rent(hoppas jag!)

    Min kompis berättade att hon och hennes donator kommit överens om att han ska komma i en kondom(fråga mig inte varför...) och att hon sedan stoppar in denna en bit och "klämmer ut" sperman i sig. Vad jag har förstått så för hon bara in den en pyttebit, inte så långt in man kan komma.

    Men kommer detta verkligen att funka??
    Vill ju inte verka negativ inför hennes väg att gå och jag har ju faktiskt ingen aning. Låter bara som att "mycket ska gå vägen" på detta sätt.
    Jag tror inte att jag skulle kunna påverka att göra på något annat sätt heller, detta är precis så som hon vill ha det. Men är det vanligt att man gör så här?
    Någon annan som gjort på liknande sätt och det funkat för?

  • Svar på tråden Kommer det att funka?
  • Jag är bara jag

    Chansen att de ska funka är väldigt liten,men visst,det kan ju gå. Med äkta,vanlig insemination är chansen bara 10-15% att bli gravid med alla rigorösa förberedelser och procedurer så heminsemination har förstås lägre chans.

  • Hjärtefröjd

    Chansen är nog inte särskilt stor, tyvärr... men hon kan ju alltid öka chansen genom att killen kommer i någon behållare och att hon sedan inseminerar med en plastspruta.

  • Daludd

    hahaha!
    Tipsa henne om en plastspruta från apoteket. lättare säkerligen!  ;) 

Svar på tråden Kommer det att funka?