• Habbi

Mensvärk medans jag helammar?

Jag har ibland som mensvärk nu 4 månader efter förlossningen. De kommer ibland och håller i sig bara några minuter.. precis som min mensvärk var förut (hade alltså inge mycket mensvärk). Undrar vad detta kan vara.. jag har ju inte mens och jag tror inte den kommer komma än på ett tag eftersom jag helammar.

Vad tror ni? Obestämd

• Svar på tråden Mensvärk medans jag helammar?
  • Krake

Du kan mycket väl få mens medan du helammar.

Moster, inte monster.
  • skånegås

Så har det varit för mig med så jag trodde mensen var på vägett par gånger, men inget än, lillen snart 6 mån och äter lite annat med. Med förra barnet kom dock mensen medan jag helammade men inte hade jag ont för det.... Konstigt...

• Habbi

Hmm okej. De är ju nästan så man saknar mensen! Haha. Har inte blödit en droppe sen jag blev gravid.. förutom vid och efter förlossningen såklart.

• Islandgirl01

Jag har likadant, en molande menssmärta och jag helammar. Hoppas verkligen inte att mensen är på väg redan. Lillan är drygt 4 månader.

Förresten, har någon av er börjat träna högintensiva idrotter ännu? Tex badminton och tennis. Vill komma i gång men vill heller inte riskera att bli inkontinent eller få mjölkstockning.

• MammaTillDomFinaste
    Islandgirl01 skrev 2011-09-26 14:17:23 följande:
    Jag har likadant, en molande menssmärta och jag helammar. Hoppas verkligen inte att mensen är på väg redan. Lillan är drygt 4 månader.

Förresten, har någon av er börjat träna högintensiva idrotter ännu? Tex badminton och tennis. Vill komma i gång men vill heller inte riskera att bli inkontinent eller få mjölkstockning.
    nyfiken, varför skulle du få mjölkstockning av motion?? inte hört förr...
  • Islandgirl01

Hörde av en väninna att om man har väldigt mycket mjölk och försöker trycka in bysten i en sportbh och sedan har väldigt intensiva hopp skulle inte det vara så bra.

Men gud, jag ser själv när jag skriver det att det verkar helt ologiskt

Det är nog värre med stötar och hopp för underlivet i så fall.

• MammaTillDomFinaste
    Islandgirl01 skrev 2011-09-26 14:29:33 följande:

Hörde av en väninna att om man har väldigt mycket mjölk och försöker trycka in bysten i en sportbh och sedan har väldigt intensiva hopp skulle inte det vara så bra.

Men gud, jag ser själv när jag skriver det att det verkar helt ologiskt

Det är nog värre med stötar och hopp för underlivet i så fall.

precis, många i min släkt har stora bröst och använder med andra ord sportBH av rena bekvämlighetsjäl å det även när dom ammat.... 

precis, skulle vara oroligare för framfall, men de är ju bara att fråga BM om de är ok
  • Modesty Blaise

Jag fick mens prick tjugoåtta dagar efter att fått barn, jag helammade barnen i över ett och ett halvt år vardera men mens - det hade jag hela tiden. 

• Islandgirl01
    MammaTillDomFinaste skrev 2011-09-26 14:42:19 följande:
    precis, många i min släkt har stora bröst och använder med andra ord sportBH av rena bekvämlighetsjäl å det även när dom ammat.... 

precis, skulle vara oroligare för framfall, men de är ju bara att fråga BM om de är ok

Måste precis som du säger fråga BM. Problemet är att min BM är långtidssjukskriven och den gynekologenhet som var ansluten till min MVC har lagt ner. Drar mig för att leta reda på en vettig gynekolog som kan kolla läget men det är bara att göra.

Svar på tråden Mensvärk medans jag helammar?