• Habbi

När fick du tillbaka mensen efter förlossningen?

När fick du tillbaka mensen efter förlossningen? Skriv om du helammade eller gav ersättning också.

• Svar på tråden När fick du tillbaka mensen efter förlossningen?
  • skånegås

Har helammat tills barnen varit 5-6 månader och delammat tills de varit minst 10 mån (då också nattammat)

1:a 8 mån
    2:a 6 mån
    3:e 4 mån
    4:e blir 6 mån nästa vecka och inget än

• La Lola

Alma: Helammades tills hon var 4½ mån. Mensen kom tillbaka efter typ 4 mån.

Hedda: Helammades i 3½ mån, delammades tills hon var 5 mån. Mensen kom tillbaka direkt hon hade slutat.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Belliz

förra veckan, dottern är född i nov-10 så efter 10 månader. ammar bara på nätterna och har gjort det i nån månad nu. innan ammade hon lite mer

• Ida 84

Delammade i 5½ månad, mensen kom någon vecka efter att jag slutat.

• pigglet

Har helammat alla barnen när jag fått tillbaks mensen, de har ätit minst var 3:e timme dygnet runt.

De första 2 gångerna fick jag tillbaks mensen i samband med avslaget, det bara blödde mer och mindre i ett par månader och när avslaget väl slutade så var mensen regelbunden direkt.

Sista gången tog det 4 lyxiga månader innan jag fick mens, den var regelbunden direkt.    

• niagara

kotten är ett år o 2 mån.. och inget än....
    med första barnet tog det ca 11 mån...

• Empiiis

8 veckor. ammade i 1,5 vecka.

• niagara

ah glömde.. helammade första i 8 mån och tvåan 12 mån (ja, det tog så lång tid innan de faktiskt var intresserade av att bli mätta på ngt annat än bröstmjölk...)

• aud

Han är snart 9 mån och ingen mens än. Woohoo! Hoppas att jag inte jinxar nu.

Jag helammade i 6 mån, men huvudfödan är fortfarande bröstmjölk. Han är inte så snabb med maten.

Skrikmetoder = barnmisshandel.
  • MissEllie

Ersättning. Tog 11 veckor.

Svar på tråden När fick du tillbaka mensen efter förlossningen?