När fick du tillbaka mensen efter förlossningen?
När fick du tillbaka mensen efter förlossningen? Skriv om du helammade eller gav ersättning också.
När fick du tillbaka mensen efter förlossningen? Skriv om du helammade eller gav ersättning också.
Har helammat tills barnen varit 5-6 månader och delammat tills de varit minst 10 mån (då också nattammat)
1:a 8 mån
2:a 6 mån
3:e 4 mån
4:e blir 6 mån nästa vecka och inget än
Alma: Helammades tills hon var 4½ mån. Mensen kom tillbaka efter typ 4 mån.
Hedda: Helammades i 3½ mån, delammades tills hon var 5 mån. Mensen kom tillbaka direkt hon hade slutat.
förra veckan, dottern är född i nov-10 så efter 10 månader. ammar bara på nätterna och har gjort det i nån månad nu. innan ammade hon lite mer
Delammade i 5½ månad, mensen kom någon vecka efter att jag slutat.
Har helammat alla barnen när jag fått tillbaks mensen, de har ätit minst var 3:e timme dygnet runt.
De första 2 gångerna fick jag tillbaks mensen i samband med avslaget, det bara blödde mer och mindre i ett par månader och när avslaget väl slutade så var mensen regelbunden direkt.
Sista gången tog det 4 lyxiga månader innan jag fick mens, den var regelbunden direkt.
kotten är ett år o 2 mån.. och inget än....
med första barnet tog det ca 11 mån...
8 veckor. ammade i 1,5 vecka.
ah glömde.. helammade första i 8 mån och tvåan 12 mån (ja, det tog så lång tid innan de faktiskt var intresserade av att bli mätta på ngt annat än bröstmjölk...)
Han är snart 9 mån och ingen mens än. Woohoo! Hoppas att jag inte jinxar nu.
Jag helammade i 6 mån, men huvudfödan är fortfarande bröstmjölk. Han är inte så snabb med maten.
Ersättning. Tog 11 veckor.