• Svar på tråden Fyraåring drunknade i badkar
  • Fia Lundbom

    Ja, vad ska man säja
    Tragiskt...
    Kan man inte sitta med sina barn som badar och passa ordentligt ?

  • Serahjay

    Jag förstår verkligen inte dom föräldrar som inte har uppsikt över sina barn när dom badar!
    Fattar dom inte att vatten är farligt???
    Även om det bara är några dm högt vatten i badkaret så kan man fortfarande drunkna.

    Antingen badar man MED dom eller så sitter man bredvid och har konstant uppsikt.

    Punkt slut!

  • finskaflikkan

    Håller med ovanstående! 
    SKulle ALDRIG lämna sonen ensam i badkaret ens i någon minut!
    Usch!
    Skulle aldrig kunnat förlåta mig!
     

  • Majlo

    Visst ska man ha uppsikt över ens barn när de badar, MEN jag undrar ändå hur detta faktiskt har gått till...
    Kan det verkligen bara vara en olycka? 


    Gullungarna Alva-06 & August-08
  • semlan1999
    Serahjay skrev 2011-09-23 16:02:52 följande:
    Jag förstår verkligen inte dom föräldrar som inte har uppsikt över sina barn när dom badar!
    Fattar dom inte att vatten är farligt???
    Även om det bara är några dm högt vatten i badkaret så kan man fortfarande drunkna.

    Antingen badar man MED dom eller så sitter man bredvid och har konstant uppsikt.

    Punkt slut!

    håller med man kan visst vända sig i några sekunder men inte 10 minuter
  • Serahjay

    Förstår inte hur det kan vara en olycka?
    Om ungen vänder sig i vattnet med ansiktet neråt.. .
    Skrattar föräldrarna då bara och hejar på dom? "Vänd dig igen! Kom igen du klarar det! Heja heja!"
    Så fort barnet verkar vara i fara tar man upp barnet!
    Man sitter inte och tittar på.

    Olyckor i badkar för mig,, finns inte

  • Linnemo

    Första tanken: Kan en normal, vaken 4-åring drunkna i ett badk....ah Bergsjön.

  • Insatt
    Serahjay skrev 2011-09-23 16:02:52 följande:
    Jag förstår verkligen inte dom föräldrar som inte har uppsikt över sina barn när dom badar!
    Fattar dom inte att vatten är farligt???
    Även om det bara är några dm högt vatten i badkaret så kan man fortfarande drunkna.

    Antingen badar man MED dom eller så sitter man bredvid och har konstant uppsikt.

    Punkt slut!
    Jag fattar inte heller det. När jag var så liten satt mamma på toalocket och läste och/eller snackade med mig när jag badade. Även när jag blev större och gick i skolan ropade hon på mig hela tiden för att höra så att jag levde.
  • pluvdo

    Jag förstår mig inte heller på folk som lämnar sina barn ensamma när de badar. En bekant till mig berättade att hon alltid lämnar sin tvååring när han badar. Och det berättade hon när han ganska nyligen fyllt två år, så man kan väl anta att hon även gjorde så innan han blev två också.

Svar på tråden Fyraåring drunknade i badkar