• FruZäll

seans. hur?

Imorgon ska jag på seans, vi är 10st.

jag undrar lite hur det går till, kan någon förklara?

Kan man t.ex fråga saker och så.

*Nyfiken* 

• Svar på tråden seans. hur?
  • nissez123

Det går till såhär:

1. Ni ställer frågor till avlidna släktingar via mediet.

2. Mediet bluffar och låtsas prata med era döda släktingar.

3. Ni får veta saker som att "släktingen har det bra i himlen", att denne "älskar er alla" och att "den är en skyddsängel".

4. Sen fakturas ni.

• R Franklin
    FruZäll skrev 2011-09-23 18:38:56 följande:
    Seriösa svar tack
    På vilket sätt skulle nissez123 svar vara oseriöst? Det sk mediumet kommer att använda en rad väl kända tekniker och fenomen såsom cold reading, forer effekten (även kallas Barnum Effect), hot reading, confirmation bias mfl för att få deltagarna att uppleva det hela som om det vore både träffsäkert, unikt och personligt.

I själva verket kommer ni att få vaga, felaktiga och allmänna påståenden av en (medveten eller omedveten) bedragare som genom parasitism av sökande människor försörjer sig på att ljuga och bedra.
  • FruZäll
    R Franklin skrev 2011-09-23 20:19:26 följande:
    På vilket sätt skulle nissez123 svar vara oseriöst? Det sk mediumet kommer att använda en rad väl kända tekniker och fenomen såsom cold reading, forer effekten (även kallas Barnum Effect), hot reading, confirmation bias mfl för att få deltagarna att uppleva det hela som om det vore både träffsäkert, unikt och personligt.

I själva verket kommer ni att få vaga, felaktiga och allmänna påståenden av en (medveten eller omedveten) bedragare som genom parasitism av sökande människor försörjer sig på att ljuga och bedra.
    vrf skriva i min tråd ens om ni inte tror på det?
  • R Franklin
    FruZäll skrev 2011-09-23 21:03:17 följande:
    vrf skriva i min tråd ens om ni inte tror på det?
    Vad har det med TS att göra?
    FruZäll skrev 2011-09-23 15:50:53 följande:
    Du undrar hur det går till, och vi har svarat. Exakt vad är problemet med det?!
  • FruZäll
    R Franklin skrev 2011-09-23 22:04:40 följande:
    Vad har det med TS att göra?
    FruZäll skrev 2011-09-23 15:50:53 följande:
    Du undrar hur det går till, och vi har svarat. Exakt vad är problemet med det?!
    för att jag är TS.

ja så som ni tror ja, äsch detta ger mig inget,  
  • R Franklin
    FruZäll skrev 2011-09-23 22:07:00 följande:
    ja så som ni tror ja, äsch detta ger mig inget,  
    Det kommer inte seansen heller att göra.

Det finns en liten men mycket väsentlig skillnad här. Du må tro det ena eller det andra om hur en seans går till, men till skillnad från de som hävdar att det är något övernaturligt så har jag belägg för mina påståenden.
  • Esmiso

de flesta seanser går till så att den som håller i seansen kommer med länkar (dvs har med ngn från andra sidan).
    Börjar med att beskriva anden som är med hur den var i livet personliga saker. Sedan berättar den som håller i seansen vem denna info är till i gruppen.
    När du är säker på vem det är lämnas ett meddelande till dig om anden har något, du kan även fråga saker.

Du bör tänka på några saker på en seans eller en sittning:

svara inte på frågor som kan avslöja något om dig själv berätta inte vem du önskar träffa (det funkar inte så iaf) låt inte den som håller i seansen ta i dig försök att klä och utsmycka dig så neutral som möjligt ja, det var väl allt. Är extremt trött pga sömnbrist så jag ber om ursäkt om mitt inlägg är virrigt
  • Pilu

Varför ska man inte avslöja nåt om sig själv - om man blir tillfrågad nåt, ska man inte svara då?
    Varför ska man inte bli berörd?
    Varför ska man klä sig neutralt?

Ren nyfikenhet, har själv aldrig varit på en seans

• Esmiso
    Pilu skrev 2011-10-15 23:31:02 följande:
    Varför ska man inte avslöja nåt om sig själv - om man blir tillfrågad nåt, ska man inte svara då?
    Varför ska man inte bli berörd?
    Varför ska man klä sig neutralt?

Ren nyfikenhet, har själv aldrig varit på en seans
    för att minska risken att personen använder sig av andra metoder än länkning. Såsom R.Franklin beskriver i inlägg # 3
  • R Franklin

Glöm inte att spela in allting för att kunna gå igenom det i efterhand. Allt som sägs kommer på plats att upplevas som betydligt mer träffsäkert och fantastiskt än det faktiskt är.

• Esmiso
    R Franklin skrev 2011-10-16 09:05:28 följande:
    Glöm inte att spela in allting för att kunna gå igenom det i efterhand. Allt som sägs kommer på plats att upplevas som betydligt mer träffsäkert och fantastiskt än det faktiskt är.
    ja just det, spela in är ett bra tips!
  • FruZäll

Har redan varit och ja rena skiten. Trodde förr på andar o sådant men inte efter detta. Hon satt o blunda o skaka typ haha nej de hon sa kunde vem som helst säga . Hon fick dock kontakt med en död mamma. En som hon inte visste vem det var. Det kan jag int svara för men de andra tror jag inte på.

Svar på tråden seans. hur?