• spöke

Vilket av dessa klassiska flicknamn gillar du bäst?

Har listat ett antal namn på klassiska flicknamn som var populära på 30-50-talet, men som nu är ovanliga som tilltalsnamn bland barn. Vilket namn skulle du kunna tänka dig att skaka liv i igen och ge en eventuell dotter? Och vilka tycker du minst om?

Nyfiket Spöke

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa klassiska flicknamn gillar du bäst?
  • Lufsan

Karin gillar jag bäst men det är nog för att både min sambos mamma och hans plastsyster heler det. Tycker det passar i alla åldrar. Det andra namnen känns som tanter

En dag i sänder.
  • spöke
    Lufsan skrev 2011-09-23 16:57:43 följande:
    Karin gillar jag bäst men det är nog för att både min sambos mamma och hans plastsyster heler det. Tycker det passar i alla åldrar. Det andra namnen känns som tanter
    Ja, Karin är nog lite mer generationsöverskridande än övriga.
  • semlan1999

min doter heter barbro i anndra namn så jag röstade på det och annas hade jag röstat på inger eller monica

hade ingrid varit med så hade jag röstat på det  

• Fluffguf

Jag tycker nog inte att alla de namnen känns så gamla, jag hade tex två Katarina och en Kristina i min klass i grundskolan, och jag är född 85... Jag gillar flera av namnen, men jag röstade på Katarina.

• spöke
    semlan1999 skrev 2011-09-23 17:03:11 följande:
    min doter heter barbro i anndra namn så jag röstade på det och annas hade jag röstat på inger eller monica

Har du valt Barbro för att det är ett släktnamn eller "bara" för att du gillar det?
  • Fluffguf
    semlan1999 skrev 2011-09-23 17:03:11 följande:

Ingrid gillar jag också, Inger känns mer tantigt tycker jag!
Svar på tråden Vilket av dessa klassiska flicknamn gillar du bäst?