• fnatic

Swedbank - Telefonbanken - Självbetjäning

När jag ringer Swedbank självbetjäning 0771-22 11 22 och trycker 1#. Och sedan väljer 20# Överföring till annans konto inom banken*, så funkar det inte. Väldigt frustrerande, en dams röst säger - fel konto. Tjänsten är med under Självbetjäning - tjänster. Se här: http://www.swedbank.se/privat/internet-och-telefontjanster/telefonbanken/sjalvbetjaning/sjalvbetjaning-tjanster/index.htm

Någon som vet hur man får det att funka?

//fnatic    

• Svar på tråden Swedbank - Telefonbanken - Självbetjäning
  • freyah

Du måste trycka in ditt person nr, samt din personliga kod (i två steg), innan du väljer 20# ,men detta har du kanske gjort?
    Annars får du välja 2# (personlig service) när du ringer upp banken. 

• fnatic

Det har jag gjort, och som sagt tjänsten är med under - Självbetjäning - tjänster. Då bör det fungera utan personlig service.

• freyah
    fnatic skrev 2011-09-24 09:27:25 följande:
    Det har jag gjort, och som sagt tjänsten är med under - Självbetjäning - tjänster. Då bör det fungera utan personlig service.
    Jo, jag vet. Undrade bara om du gjort alla stegen rätt? Men har du gjort det, och det ändå inte funkar så är det väl Swedbank som har nåt problem just nu. Därför kan det vara värt att få personlig service i stället. Eller har du en sån bank-dosa, så du kan logga in på deras sida via datorn? Tycker nästan det är lättare.
  • fnatic

Nej tyvärr ingen bank-dosa. Alla stegen verkar vara rätt utförda, det funkar fram till jag ska knappa in mottagarens kontonummer. Då säger en dams röst  - fel konto. Har testat 2-3 ggr.

• fnatic

Det vet jag inte, står det inte något om. Tycker inte det skall behövas dock.

• Purpurbräcka
    Virriga Vera skrev 2011-09-24 09:54:49 följande:
    Men du måste väl aktivera det konto som skall överföra pengar till innan du kan nyttja tjänsten. Det har jag fått göra. Jag gjorde det på banken.
    Ja, så har det i alla fall varit förr och det är förmodligen så fortfarande. En säkerhetsåtgärd för att inte någon obehörig ska kunna göra överföringar till sitt eget konto om h*n har råkat komma över din kod.
  • fnatic

Kan man aktivera det från personlig service?

• Axel27

Man kan bara föra över pengar mellan egna konton i Swedbank.

Svar på tråden Swedbank - Telefonbanken - Självbetjäning