• mmelody

NYA Emmaljunga Scooter S 2012, maxvikt 15 kg, när väger ett normalviktigt barn 15 kg?

Hej tjejer! Jag undrar om ni kan hjälpa mig med en sak?

Jag har en BRIO RACE 2011 till min dotter, som är köpt i våras.
    Nu är jag supersugen på en av dom nya EMMALJUNGA SCOOTER S (helt ny me svängbara hjul i fram)

Maxvikten på båda vagnarna är 15 kg såg jag! Min dotter är 2 år och väger 13 kg och ligger på normalkurvan.

FRÅGAN ÄR ALLTSÅ:
    VID VILKEN ÅLDER 'CIRKA' VÄGER EN FLICKA 15 KG? (normalviktig som sagt)

Undrar om det ens är någon idé att kika på den vagnen...

• Svar på tråden NYA Emmaljunga Scooter S 2012, maxvikt 15 kg, när väger ett normalviktigt barn 15 kg?
  • stor grön drake

ALLA nya vagnar testade med EU-standard har 15kg som maxvikt.
    Detta iom att testdockorna är 15kg. Varför det ej finns större testdockor i EU-testet vet jag ej. Tidigare versioner av scootern och liknande vagnar hade 20kg som maxvikt, iom att de då testades i sverige, med en 20kg docka.

De flesta vagntillverkare menar att deras vagnar går till 3 år (så jag gissar att de menar att en 3 åring väger 15kg... måste ha elefantbaby, min 21månaders väger så mycket... och följer sin kurva)

• mmelody

Pratade med personalen på BarnensHus idag, och det är bara en cirka vikt. Hon sa att det inte var nån fara om ett 18 kg barn satt i den :P inte direkt så att den faller sönder i bitar. och hon sa även att nu i denna åldern så brukar dom stanna av med vikten. det är ju inte direkt som första året då dom ökar och ökar i vikt för varje dag.

Så jag 'bokade' en sån här vagn för om jag ej vill ha den sen, så gör det inget! Den skulle komma v.42-43. så 4-5 veckor kvar. Måste prata med mannen här hemma lite också nämnde det för honom men han sa 'aldrig i livet' på en gång. bry du dig om ditt, så bryr jag mig om mitt haha.

• sarsparis

15 kg vägde min son när han var ca 2 år, men som sagt, det går oftast att ha vagarna längre än vad som skrivs. Kan säga att när han var 3 vägde han ca 18 kg, så de stannar oftast av i vikten. vi använder fortfarande en resesulky till honom som har maxvikt 15 kg och det har då inte hänt nåt med den....

• mmelody

Tack så mycket för eran hjälp Är nog rätt så lugnt med vagnen till henne, med vikten o så. Kanske blir den vagnen då!

• Aurora Borealis

min dotter fyller 3 på lördag och väger 15kg, ligger på normalkurvan.

• Trebarns far

Min son väger 15 kg nu och han har precis fyllt 4. Spelar i och för sig ingen roll då han vägrat åka vagn sedan han var två och vi sålde den vi hade kvar förra sommaren. Han promenerar själv, även längre sträckor utan problem precis som hans äldre syskon fått göra då jag vägrat tvillingvagn.

• 010306

runt 3 år har alla mina 3 tjejer varit & dem vägde 13,6 kg resp 14,2  på 2 1/2 års kollen. Låter ju som att din tjej är ungefär i samma size ts.

Svar på tråden NYA Emmaljunga Scooter S 2012, maxvikt 15 kg, när väger ett normalviktigt barn 15 kg?