• Niinis

vad gör jag för fel?bak/brödmaskinen gör inte brödet som det ska!

köpte en tefal home bread xxl igår och jag har gjort bröd med den 2 gånger, både gångerna vart det toalt misslyckat!!!! Första gången på det receptet som gjorde snabb bröd ville brödet ej lossna från formen och gick helt sönder, andra gången på det långsamma brödet som tar 3,5 h att göra så var brödet alldeles degigt i mitten! ska det verkligen vara såhärr? någon som vet vad som kan vara fel? är dessa bakmaskiner bara lureri??

• Svar på tråden vad gör jag för fel?bak/brödmaskinen gör inte brödet som det ska!
  • Den allsmäktige

Inget illa ment, men varför köper man en maskin när man kan baka i ugnen?

• Susanne 977
    Den allsmäktige skrev 2011-09-24 14:17:31 följande:
    Inget illa ment, men varför köper man en maskin när man kan baka i ugnen?
    Varför köper man en kaffekokare, elvisp eller microvågsugn om man ändå kan koka kaffe på plattan, vispa för hand eller värma i ugnen.
    Jo får att man vill och man sparar tid.

antar att inte du kan lägga mjöl och annat i en bunke på kvällen och vakna till nybakat bröd på morgonen utan att du behöver gå upp och göra ngt ;) Inte illa ment.
  • Elli47

Om du har följt mått och sånt vad gäller brödrecept så vet jag inte om det kan vara så att det är maskinen det är fel på? Jag köpte själv för några veckor sen en liten bakmaskin vid namn Princess, den bakar bäst bröd på 3 timmar och jag har inte upplevt sådana problem som du har. När jag bakade snabbröd (1 tim) så blev det väldigt kompakt, men det var inte degigt.

Svar på tråden vad gör jag för fel?bak/brödmaskinen gör inte brödet som det ska!