• Anonym (tjejen)

Jag är så ledsen och besviken på min sambo. Jag litar inte på honom längre. Vad ska jag göra?

Jag och min sambo har vart tillsammans i 3 år och vi har ett barn ihop.
    I början litade jag på honom och allt var bra men med tiden har jag upptäckt att han har ljugit för mig och flörtat med andra tjejer över nätet och ringt gamla ex. Jag läste hans meddelanden på facebook, när jag kom över lösenordet, för ett halvår sedan och det var inga trevliga meddelanden där. Han hade skrivit med andra tjejer och flörtat med dom, smsat och ringt gamla ex.

Vi hade stora bråk efter detta och då försvann tilliten till honom. Numera kan jag inte lita på honom alls och jag kollar hela tiden hans telefon, hans facebook och hans mail. Han har ändrat sig mycket och blivit bättre. Jag har inte upptäckt något mera efter detta men jag blev så himla ledsen och besviken på det jag såg då så jag kan inte lita på honom igen.

Jag är rädd för att han raderar saker som han inte vill att jag ska se. Min största rädsla är att han fortfarande håller på med saker och raderar allt och bara ljuger mig rätt i ansiktet. Eller tänk om han är otrogen mot mig och har någon tjej vid sidan om? Han säger att han älskar mig och att jag är den bästa tjejen men jag vet inte om jag vågar lita på honom.

Innan jag träffade honom hade jag bra självförtroende men nu är det i botten. Jag mår riktigt dåligt över det här! Jag är mammaledig och hemma med vår son men han är ute på jobb, tränar och gör saker hela tiden. Då är jag alltid orolig och blir misstänksam på allt. Om han kommer en timme senare än förväntat funderar jag på om han vart med någon tjej, om han inte vill ha sex så funderar jag på om han vart otrogen, om han duschar och gör sig i ordning innan han tränar t.ex. blir jag misstänksam. Det är så jobbigt!

Vad ska jag göra? Det här tar knäcken på mig Rynkar på näsan

• Svar på tråden Jag är så ledsen och besviken på min sambo. Jag litar inte på honom längre. Vad ska jag göra?
  • Anonym (samma sits)

tyvärr vet jag precis hur du mår. är sj isamma sits. är hemma med en nyfödd och vi har varit tillsammans i 6 år. han har ljugit över meddelanden. nån tjej som har tackat honom för en puss. han har flörtat med andra via mail och har mindre trevliga kontakter på facebook :( vet sj inte hur jag ska göra för att bygga upp tilliten

• Anonym (tjejen)
    Anonym (samma sits) skrev 2011-09-24 14:04:19 följande:

tyvärr vet jag precis hur du mår. är sj isamma sits. är hemma med en nyfödd och vi har varit tillsammans i 6 år. han har ljugit över meddelanden. nån tjej som har tackat honom för en puss. han har flörtat med andra via mail och har mindre trevliga kontakter på facebook :( vet sj inte hur jag ska göra för att bygga upp tilliten

Åh gud, tack för ditt svar. Så tråkigt att höra att du har det samma som jag. Det är så otroligt jobbigt. Man blir så ledsen och jag är på riktigt djupt sårad. Jag förstår om du också är det.
    Även om vi båda är anonyma så kanske man kan försöka stötta varandra. Jag vet att det tär på förhållandet att jag inte litar på honom men det finns ju faktiskt en anledning till att det är så. Hur längesedan var det som det hände för dig? Vad säger din sambo om det hela? Hur förklarar han sig?
  • Anonym (tjejen)

Någon mer som kan komma med råd? Vad ska man göra i en sån här situation egentligen?
    Jag mår ju inte bra av det här och jag måste ju må bra för att kunna vara en bra mamma.
    Självförtroendet är i botten. Ibland orkar jag inte ens gå ut, ibland gråter jag och det är väldigt tungt just nu Rynkar på näsan

• Lena

Familjerådgiving och att du skaffar ett eget liv. Ge dig ut och träna och träffa vänner

• Haushinka

Jag hade liknande upplevelser med mitt ex. Nu hade vi iofs inga barn ihop, vilket såklart gör din situation värre!
    I alla fall så kom jag på honom med att göra hemliga konton på olika nätverk och sidor, enbarn i syftet att kunna skriva till andra tjejer hur snygga och söta dom var. Vårt förhållande var bra i övrigt, så jag förlät honom första gången.

När jag senare upptäckte att han inte slutade, utan hade fortsatt med sånt i smyg blev ju mitt redan skadade förtroende för honom ännu sämre. Det hela ledde till att jag tog varje chans att kolla hans mail, sms, historik på datorn osv. Inte bra av mej men ja kunde inte låta bli! :(

Slutsats - mitt ex var en jävla bekräftelsehora, som var tvungen att hålla på med sånt oavsett hur bra vi hade det.
    Jag mådde skit i det förhållandet och är jätteglad över att det tog slut! 

• Anonym (tjejen)
    Lena skrev 2011-09-24 14:27:23 följande:
    Familjerådgiving och att du skaffar ett eget liv. Ge dig ut och träna och träffa vänner
    Jo jag föreslog att prata med någon. Först verkade han ok med det men nu vill han inte längre.
    Ja jag vet att jag borde komma ut mer men oftast mår jag så dåligt att jag inte känner varken lust eller energi.
    Jag gör det jag måste med vår son och kommer ut på promenad med honom så han har det bra i alla fall.
  • Lena

Du blir piggare om du väl kommer ut. Att byta vem som är föräldraledig kan även vara en god ide. Du behöver vara mer än bara mamma.

• Anonym (tjejen)
    Haushinka skrev 2011-09-24 14:30:05 följande:
    Jag hade liknande upplevelser med mitt ex. Nu hade vi iofs inga barn ihop, vilket såklart gör din situation värre!
    I alla fall så kom jag på honom med att göra hemliga konton på olika nätverk och sidor, enbarn i syftet att kunna skriva till andra tjejer hur snygga och söta dom var. Vårt förhållande var bra i övrigt, så jag förlät honom första gången.

När jag senare upptäckte att han inte slutade, utan hade fortsatt med sånt i smyg blev ju mitt redan skadade förtroende för honom ännu sämre. Det hela ledde till att jag tog varje chans att kolla hans mail, sms, historik på datorn osv. Inte bra av mej men ja kunde inte låta bli! :(

Slutsats - mitt ex var en jävla bekräftelsehora, som var tvungen att hålla på med sånt oavsett hur bra vi hade det.
    Jag mådde skit i det förhållandet och är jätteglad över att det tog slut! 
    Ok ja, ibland tänker jag på att lämna också. Men ibland har vi det jättebra och jag vill inte lämna pappan till min son bara sådär. Men ibland tänker jag att jag förtjänar bättre än det här, jag är en bra person och han säger själv att han aldrig träffat någon så bra som jag så jag förtjänar inte att ha det såhär. Det känns som att jag sitter fast i ett ekorrehjul. Jag har alltid vart en stark person men just nu känner jag mig svag och med noll självförtroende.
  • Anonym (tjejen)
    Lena skrev 2011-09-24 14:32:46 följande:
    Du blir piggare om du väl kommer ut. Att byta vem som är föräldraledig kan även vara en god ide. Du behöver vara mer än bara mamma.
    Ja det kan vara en sak att göra. Jag kanske behöver tänka på andra saker.
  • Anonym

Har varit i en relation där jag misstänkte att han flirtade med andra tjejer. Jag läste hans mail och facebook och mådde jättedåligt över att jag inte kunde lita på honom. Jag mådde också dåligt över att jag själv smusslade och inte kunde vara ärlig. Kände mig som en dålig människa. 
    Tillslut orkade jag inte längre utan jag slutade bry mig. Han fick göra vad han ville med andra. Jag distanserade mig mer och mer och började leva mitt eget liv vid sidan av (dock utan andra killar). Sedan fick jag reda på att han tjuvläst min dagbok och tyckte det inte var mer än rätt eftersom jag läst hans email. Då insåg jag att vi inte kan ha en relation som grundar sig på lögner. 
    Största problemet var att han hela tiden hållt sig på sin kant, inte ansträngde sig för att bygga upp tilliten till mig igen så att jag kunde lita på honom. Jag kände att jag försökte desperat få kontroll över situationen och han brydde sig inte tillräckligt. Bägge två måste vilja lösa det och respektera varandras känslor.

Svar på tråden Jag är så ledsen och besviken på min sambo. Jag litar inte på honom längre. Vad ska jag göra?