• Coca cola light

Hur mycket för stora ska vinterskor vara till en fyraåring?

Har beställt skor(2 par i olika strl) från Brandos till min dotter och nu undrar jag hur mycket för stora ska vinterstövlar vara tycker du?

Min dotter är drygt fyra år.

• Svar på tråden Hur mycket för stora ska vinterskor vara till en fyraåring?
  • sandra04

Du bör ha 1.5-2 cm på dom kvar.

• Philippa

2 cm på en vintersko så man kan har tjocksockar... foten växer ju oxå under vintern..

• Anne69

Mina barns fötter har aldrig växt under vinterhalvåret.....de är som blommorna, växer bara vid sol, värme och vatten Så vi köper max 1,5 cm för stora - annars får barnen svårt att gå.

• Titanica

Det ar rekommenderat att ha 1,2 - 1,5 i toppen(helst 1,5 i vintersko ), 2 cm gar men blir lite att ta i om skon ar bred i tillagg till for lang, da kan de eventuellt borja skeva in med fotterna. Du ska ha plats med socka i men anvander du raggsockar kan det verka mot sin hansikt, da skon blir varmare ju mer plats du har i den. Dvs ar skon trang blir den kall.

• Busbellan

Jag köper helst skor som är ca 1,2-1,3 cm större än foten till min 4-åring. Då kan ju hennes fot ändå växa 7-8 mm under vintern innan de är för små och så jättefort växer de inte längre i den åldern
    Vill ju att det ska vara smidigt för barnen att röra sig också

Mamma till Nora, August och Ella
  • BigMama08

Jag vet att de i butikerna rekommenderar 1,5 -2 cm större när vinterkängan tas i bruk. För stort med 2 tycker jag. Prova själv . 1-1,5 kan nog vara lagom.

Svar på tråden Hur mycket för stora ska vinterskor vara till en fyraåring?