Hur mycket för stora ska vinterskor vara till en fyraåring?
Har beställt skor(2 par i olika strl) från Brandos till min dotter och nu undrar jag hur mycket för stora ska vinterstövlar vara tycker du?
Min dotter är drygt fyra år.
Har beställt skor(2 par i olika strl) från Brandos till min dotter och nu undrar jag hur mycket för stora ska vinterstövlar vara tycker du?
Min dotter är drygt fyra år.
Du bör ha 1.5-2 cm på dom kvar.
2 cm på en vintersko så man kan har tjocksockar... foten växer ju oxå under vintern..
Mina barns fötter har aldrig växt under vinterhalvåret.....de är som blommorna, växer bara vid sol, värme och vatten Så vi köper max 1,5 cm för stora - annars får barnen svårt att gå.
Det ar rekommenderat att ha 1,2 - 1,5 i toppen(helst 1,5 i vintersko ), 2 cm gar men blir lite att ta i om skon ar bred i tillagg till for lang, da kan de eventuellt borja skeva in med fotterna. Du ska ha plats med socka i men anvander du raggsockar kan det verka mot sin hansikt, da skon blir varmare ju mer plats du har i den. Dvs ar skon trang blir den kall.
Tack för era svar!
Jag köper helst skor som är ca 1,2-1,3 cm större än foten till min 4-åring. Då kan ju hennes fot ändå växa 7-8 mm under vintern innan de är för små och så jättefort växer de inte längre i den åldern
Vill ju att det ska vara smidigt för barnen att röra sig också
Jag vet att de i butikerna rekommenderar 1,5 -2 cm större när vinterkängan tas i bruk. För stort med 2 tycker jag. Prova själv . 1-1,5 kan nog vara lagom.