• brünnhilde

Oparfymerat spraybalsam för barn?

Min son är i stort behov av spraybalsam, men jag vill inte ha parfymerade produkter på honom. tips?

• Svar på tråden Oparfymerat spraybalsam för barn?
  • Hilmahilma

I Danmark finns Änglamarks oparfymerade balsamspray för barn men jag tror inte det finns i Sverige. Inte så mycket hjälp kanske...

• brünnhilde
    Hilmahilma skrev 2011-09-24 17:23:11 följande:
    I Danmark finns Änglamarks oparfymerade balsamspray för barn men jag tror inte det finns i Sverige. Inte så mycket hjälp kanske...
    Jo, det är till jättemycket hjälp, eftersom jag jobbar i Danmark! Tack!
    På matas eller?
  • Lindreas

Annars kan man ta lite balsam och vatten i en sprayflaska.

• Cecci78
    Lindreas skrev 2011-09-25 12:07:46 följande:
    bra idé o då kan man ju tex köpa urtekram (danskt märke) som är helt ekologiskt, de har även barnshampoo
  • Blå Flygare
    Lindreas skrev 2011-09-25 12:07:46 följande:
    Det har jag testat, men det funkade inte alls. Hade änglamarks balsam. hur får du till det?

Jag har övergått till att på dottern tvätta med balsam ist för schampo, använda kokosfett (luktlös) eller mandelolja för att fukta håret, och nu senast fläta i rastaflätor för att slippa skat-boet.
  • Lindreas
    Blå Flygare skrev 2011-09-25 21:43:24 följande:
    Det har jag testat, men det funkade inte alls. Hade änglamarks balsam. hur får du till det?

Jag har övergått till att på dottern tvätta med balsam ist för schampo, använda kokosfett (luktlös) eller mandelolja för att fukta håret, och nu senast fläta i rastaflätor för att slippa skat-boet.
    Jag tar det balsam jag har hemma, häller i lite i en sprayflaska och sen på med vatten, och sen skaka massor. För mig funkar det i alla fall.
  • Hilmahilma

Hej igen! Änglamarks balsam köpte jag på Superbrugsen men jag upptäckte nu att Matas har egen parfymfri balsamspray för barn! Och Matas finns ju dessutom i Malmö och Varberg.

• Hilmahilma

Förresten så luktar Änglamarks inte så gott... men det känns nog mest när man just har sprayat.

Svar på tråden Oparfymerat spraybalsam för barn?