• Anonym (ts)

Sälja kläder eller inte? Hur gör ni?

Jag har sån beslutsångest att det är pinsamt.

Jag kan inte bestämma mig om vi ska sälja barnens kläder eller inte? har två barn som vuxit ur endel kläder.
    Eller ska man spara till nästa barn, om det blir ett till om några år?
    Eller ska man sälja kläderna på tradera eller blocket?
    Tänk om man inte får något för kläderna då känns det väldigt onödigt.

Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Sälja kläder eller inte? Hur gör ni?
  • Anonym (Kläder)

Jag har sålt (vuxen-)kläder på Tradera. Jag har enbart sålt märkeskläder (t ex Esprit), men jag har max fått 40kr/plagg... Då har det varit nästan nya saker. Så min erfarenhet är att det sällan lönar sig - i kontanter - att sälja kläder på Tradera.

• Anonym

Sparade kläder efter första barnet eftersom vi ville ha fler barn. Nu när minstingen vuxit ur och vi inte har nån som kan ärva i vänkretsen heller så skänker jag till en lokal förening. Dit får behövande familjer i kommunen sedan komma och få kläder. Ett jättebra sätt att hjälpa andra tycker jag. Dessutom tycker jag att det känns enklare att packa ner kläderna och köra dit än tiden som går åt att sälja på nätet när man ändå inte får många kronor för det.

• Anonym

Håller med ovan, det verkligen vräks ut barnkläder på auktionssajterna. Däremot kan du nog tjäna in några kronor på att köpa begagnat också till första barnet...

• Anonym

Vi planerar fler barn såsmåningom och har valt att sälja ca 50% av kläderna i varje storlek. Vi har ett par second handbutiker där man kan lämna in kläder för försäljning och få delar eller hela försäljningssumman när plagget är sålt. Vi behåller de kläder vi verkligen gillat och säljer resten, tycker det funkar bra

• niagara

Märkeskläder till barn typ pop, molo didriksons osv lönar sig att sälja.., inget annat. Skänk bort det o gör en god gärning.,

• Anonym (ts)

Som ni säger är det nog ingen ide att försöka sälja, förutom märkeskläder möjligen.

Har även varit inne på tanken att skänka bort kläderna men då känner jag att dom kan stå i gaderoben till nästa barn (som det förhoppninsvis blir ett) och sen skänka kläderna.

• MissAdelaide

Jag säljer t.ex barnens vinterkläder från föregående år för att köpa nytt i rätt storlek. Det får man ganska bra med pengar tillbaka, iallafall på tradera. Säljer också plagg som t.ex är från pop eller i ett annat populärt märke. Andra kläder brukar inte löna sig. Vuxenkläder lönar sig absolut inte.

Lycka till

• Anonym (mm)

Jag tycker absolut att du sak kolla igenom de kläder de har växt ur och rensa ut de som du inte vill ha till nästa barn. Att sälja paket på Tradera/blocket/loppi är inte så lönsamt emot vad du betalar i nypris men emot att få pengar för något du annars skulle slänga/skänka bort så är det bra.
    Jag brukar sälja barnkläder och leksaker som mitt barn växt ur och våra saker vi inte behöver brukar bli mellan 500 - 1000 kr/ månad. Kanske inte super mycket men känns så skönt att bli av med allt som inte används och faktiskt ha lite mer pengar in varje månad.

Även om man inte har så mycket märkes saker så kan man tjäna några kronor.

• Dr Mupp

Säljer märkeskläder som är i bra skick, resten skänker jag bort.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Svar på tråden Sälja kläder eller inte? Hur gör ni?