• Anonym

Får jag ta medlemslån genom Swedbank?

Jag är timanställd sen i juli 2010, och "stämplar" upp med aktivitetsstöd rsten av tiden. har vart med i facket sen 2003. Jag har inga betalningsanmärkningar. Dock är min årsinkomst endast 113.000 enligt skatteverket.
    Får jag ta medlemslån genom Swedbank tror ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-24 16:03
    Vet inte om ett tidigare lån på 15.000 räknas som betalningsanmärkning, men jag sköter den betalningen iaf.

• Svar på tråden Får jag ta medlemslån genom Swedbank?
  • Anonym

Vad tror ni? Står inte vad Swedbank har för krav på medlemslånet. Iaf så hittar inte jag den informationen...

• Anonym (VC)

Alltså, tidigare lån är inte = betaltningsanmärkning! Det är stor skillnad på en betalningsanmärkning och ett tidigare lån. Jag tycker du ska fråga banken, de är bara de som kan svara på din fråga. Ring och hör med dem på måndag, boka in en tid för ett möte.

• Anonym

Man skulle få svar inom 2 minuter på skärmen så kommer detta upp istället:

"Tack för din ansökan!

Innan vi kan lämna ett besked på din ansökan behöver vi kontrollera några av de uppgifter du har lämnat. En av våra handläggare kommer att kontakta dig, via telefon eller e-post, inom de närmaste dagarna."

Vad menas med det? Varför fick jag inget besked på skärmen?

• Anonym (Banktant)

Tyvärr kommer du inte få något medlemslån, man skall vara fast anställd sedan 6 mnd.
    Din årsinkomst är också för låg, efter lån + andra lån + hyra(om man bor i hyresrätt/bostadsrätt) + csn skuld är betald så skall man som ensam vuxen ha kvar 9.000 att leva på.

• Anonym
    Anonym (Banktant) skrev 2011-09-24 16:41:43 följande:
    Tyvärr kommer du inte få något medlemslån, man skall vara fast anställd sedan 6 mnd.
    Din årsinkomst är också för låg, efter lån + andra lån + hyra(om man bor i hyresrätt/bostadsrätt) + csn skuld är betald så skall man som ensam vuxen ha kvar 9.000 att leva på.
    Jag är inte ensam vuxen.
  • Anonym (Banktant)

Det är inte vad du skriver i din TS.. Där frågar du om du kommer få beviljat ett medlemslån utifrån dina förutsättningar.
    Om ni båda skall stå på lånet skall ni ha kvar 14.000 efter att allt är betalt + 2800 per barn om ni har barn.

Banken vill också se ett sparande, och bra intern skötsamhet.

• Anonym
    Anonym (Banktant) skrev 2011-09-24 16:48:41 följande:
    Det är inte vad du skriver i din TS.. Där frågar du om du kommer få beviljat ett medlemslån utifrån dina förutsättningar.
    Om ni båda skall stå på lånet skall ni ha kvar 14.000 efter att allt är betalt + 2800 per barn om ni har barn.

Banken vill också se ett sparande, och bra intern skötsamhet.
    För ett medlemslån? Trodde det var mer förmånliga erbjudanden med medlemslån då de är genom facket. Kan förstå ditt inlägg om det hade vart ett rent privatlån.
  • Anonym (Banktant)

Det är ett mer förmånligt lån då liv och betalskydd ingår i lånet utan kostnad. Ingen uppläggningsavgift om man är nyckelkund. Samt att räntan är lägre vid ett medlemslån än ett privatlån.

Dock skall man ha god återbetalningsförmåga, bra intern skötsamhet och ett bra sparande.

• Anonym
    Anonym (Banktant) skrev 2011-09-24 16:56:53 följande:
    Det är ett mer förmånligt lån då liv och betalskydd ingår i lånet utan kostnad. Ingen uppläggningsavgift om man är nyckelkund. Samt att räntan är lägre vid ett medlemslån än ett privatlån.

Dock skall man ha god återbetalningsförmåga, bra intern skötsamhet och ett bra sparande.
    Så du som är banktant, vilket lån kan jag ta? ge money bank vill att jag skall skriva in NÄR min anställning tar slut samt vilken månadslön jag har , men jag har timanställning. Skall jag prova Freedom Finance? Du kan väl ge mig råd!
  • Anonym (Banktant)

Jag är mycket skeptisk till banker som Freedom Finance och Ge Money Bank etc.. Räntorna är oftast skyhöga.
    Jag tror det är svårt för dig att ta ett lån när du inte har en tillsvidareanställning med en "normal" lön. De flesta banker bruker kräva att man har det. Återbetalningsförmågan kunden har är oerhört viktig när man skall bevilja lån.

• Anonym
    Anonym (Banktant) skrev 2011-09-24 17:15:32 följande:
    Jag är mycket skeptisk till banker som Freedom Finance och Ge Money Bank etc.. Räntorna är oftast skyhöga.
    Jag tror det är svårt för dig att ta ett lån när du inte har en tillsvidareanställning med en "normal" lön. De flesta banker bruker kräva att man har det. Återbetalningsförmågan kunden har är oerhört viktig när man skall bevilja lån.
    Jag är tillsvidareanställd med timlön. Alltså jag har inget slutdatum då jag måste sluta på mitt jobb.
  • LivetSomSofia

Jag fick medlemslån när jag INTE hade fast tjänst och hade på dagen vart med i facket i 6månader!
    Dock så hade jag visstidsanställning!

• Anonym
    LivetSomSofia skrev 2011-09-24 17:19:26 följande:
    Jag fick medlemslån när jag INTE hade fast tjänst och hade på dagen vart med i facket i 6månader!
    Dock så hade jag visstidsanställning!
    Jaså? Lite ljus i tunneln då Ansökte du via nätet med?
  • Anonym

Fick inte ta lånet och det var inte pga inkomsten utan att jag råkat övertrassera mitt konto några gånger.....suck säger jag.

• Anonym

Så det finns ingenstans som jag kan låna pengar då?

Svar på tråden Får jag ta medlemslån genom Swedbank?