• Trixxy

Hur funkar remembercard?

www.remembercard.se/

www.kreditkortbolaget.se/remember-card/

Fakturan på dina inköp kommer i slutet av varje månad, men du bestämmer själv i vilken takt du vill betala tillbaka den.

Så om jag tex handlar för 7000:- en månad, får jag då en faktura på 7000:- i slutet av månaden? fattar ingenting. Någon som har det kortet?

• Svar på tråden Hur funkar remembercard?
  • Sapato

Du får en faktura på 7000:- och bestämmer själv om du betalar hela eller bara en del.
    Vad en del är vet jag inte men gissar på runt femhundra.

• Nuttis79

Jag hade ett sånt förut å man betalar så mycket man kan dock minst ett minimibelopp...
    det brukar vara en viss procent man måste betala tillbaka...så ju mer du handlar desto mer måste du betala varje månad såklart...

Tex om du har shoppat för 2000:- så kanske du bara behöver betala 300:-/mån...men om du handlar upp 15 000 måste du kanske betala 1000:-/mån men du kan ju välja att betala av mer oxå.

Jag shoppade mer än jag behövde för det där kortet plötsligt satt jag med en skuld på 20 000:- och var tvungen att betala kanske 1300:-/mån minst å det kändes som att skulden A LDRIG minskade.
    Eller så betalade jag in 2-3000:- på räkningen när den kom men så blev jag fattig efter 3 v å då åkte kortet fram igen å jag handlade upp allt jag hade betalat in igen....

Jag kanske e jävligt dålig på krediter...men fan vad lätt det är när man har en kredit att unna sig en massa skit man egentligen inte har råd med.
    Bättre att mätta munnen efter matsäcken känner jag nu. Krediter gör en fattig.

OM man ska ha en sådan så ska man helst ha karaktär att låta det ligga i plånboken i NÖDFALL om man tex skulle tvingas ta en taxi från något ställe eller liknande...

• puss

jag har visa guld, det funkar bra iaf.

Ät min sidfot
  • Kodia

Det verkar funka som Visa och andra kreditkort. Jag vet inte hur deras ränta är jämfört med andras, men alternativet att inte betala allt man handlat för så fort räkningen kommer är ju riktigt oekonomiskt!

Som Nuttis79 skriver, så behöver du ju inte betala hela din skuld med en gång, men den del du inte betalar får du ju sanslöst hög ränta på! Så om du har det lite dåligt ställt ekonomiskt skall du inte skaffa ett sådant kort, utan nöja dig med ett vanligt betalkort från din bank. Annars är det stor risk att man handlar fastän man inte har råd, och snart är det Lyxfällan nästa...

• Nuttis79
    Kodia skrev 2011-09-24 21:11:27 följande:
    Det verkar funka som Visa och andra kreditkort. Jag vet inte hur deras ränta är jämfört med andras, men alternativet att inte betala allt man handlat för så fort räkningen kommer är ju riktigt oekonomiskt!

Som Nuttis79 skriver, så behöver du ju inte betala hela din skuld med en gång, men den del du inte betalar får du ju sanslöst hög ränta på! Så om du har det lite dåligt ställt ekonomiskt skall du inte skaffa ett sådant kort, utan nöja dig med ett vanligt betalkort från din bank. Annars är det stor risk att man handlar fastän man inte har råd, och snart är det Lyxfällan nästa...
    Håller med finns verkligen risk för det...bra att du tog upp det där med den svindyra räntan oxå...
  • lavos

Skall man ha kreditkort får man se till att man kan betala av hela skulden när lönen kommer, annars är det idiotiskt. Men bra för bankerna förstås.

• Cella

Tror du gör bäst i att jämföra kreditkort om du nu ska skaffa ett, betalar du fakturan direkt så kan det vara riktigt bra, speciellt om du flyger mycket och har ett kreditkort med bra poängprogram. Själv har jag både remember card kreditkort och statoil mastercard kreditkort och båda funkar utmärkt och har sina fördelar. Men kom ihåg att betala fakturan direkt om du inte vill betala en massa ränta på krediten! 

Svar på tråden Hur funkar remembercard?