Anonym skrev 2011-09-24 22:29:03 följande:
har det exakt likadant med min. jag orkar dock aldrig vänta längre än en vecka innan jag tar initiativ. men han KAN liksom inte ta initiativ seriöst, utan han bara larvar sig.
och snorkan, även om han vill när hon tar initiativ, så är det sjukt avtändande att alltid behöva vara den som startar brasan så att säga. fyfan. man vill ju bli tagen någon gång.
Det mesta som en karl får göra i en relation annars är ju just att ta iniativ... Hade det inte varit för oss karlar som hade tagit initiativ till just relationer och sex så hade vi varit 99% färre på denna jord...
Det jag försöker säga är att det är väldigt lätt att bli less som karl att ALLTID ta initiativ till relationer och kärlek också... Men men :)
Du får se till att göra det lite spännande för honom också... Ni måste se till att snacka och ständigt förnya er i relationen... Annars blir det väldigt lätt ett tvång för en man, en sorts plikt...
Vad beror då detta på? Jo det är så pass enkelt att en man får i princip inte säga nej för att då är det automatiskt något fel på kvinnan så tyvärr efter ett tag så kan det blir väldigt slentrian om mannen inte har rätt att styra sitt eget sexliv =)