• Anonym

Han vill aldrig :(

Känner mig så ledsen.

Träffade min man för 4 år sedan och nu i sommras gifte vi oss.

Av min erfarenhet så har jag aldrig stött på en kille som inte är intresserad av sex fram till för 4 år sedan.

Min man är inte den personen som kommer själv och vill ha sex utan det är ALLTID jag som får gå på.

Känner att jag inte räker till för honom. :(

Jag har tagit detta med honom MÅNGA gånger men inget händer :( Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Han vill aldrig :(
  • snorkan

han kanske tycker det är trist att aldrig hinna ta tillfället i akt själv?

• Anonym
    snorkan skrev 2011-09-24 20:53:09 följande:
    han kanske tycker det är trist att aldrig hinna ta tillfället i akt själv?

Jo han hinner faktiskt..  Jag tänkte att jag skulle se hur långtid det tar innan han "vaknar" men det tog 1 månad sen orkade jag inte vänta längre så då fick jag börja :(
  • snorkan
    Anonym skrev 2011-09-24 21:06:40 följande:
    Jo han hinner faktiskt..  Jag tänkte att jag skulle se hur långtid det tar innan han "vaknar" men det tog 1 månad sen orkade jag inte vänta längre så då fick jag börja :(
    har du frågat honom varför han aldrig tar något initiativ?
  • Anonym
    MrKudos skrev 2011-09-24 21:28:51 följande:
    Har du frågat dig själv varför du gifte dig med honom?
    För att jag älskar honom och han älskar mig. Och detta ska man kunna lösa på något sätt
  • Anonym
    snorkan skrev 2011-09-24 21:07:58 följande:
    har du frågat honom varför han aldrig tar något initiativ?
    Ja han säger att han inte tänker på det. Han har bara haft 1 tjej som han inte träffade så ofta, så jag vet inte om han vet hur det ska vara eller så. Men jag tycket att det är en självklarhet.
  • Anonym

har det exakt likadant med min. jag orkar dock aldrig vänta längre än en vecka innan jag tar initiativ. men han KAN liksom inte ta initiativ seriöst, utan han bara larvar sig.

och snorkan, även om han vill när hon tar initiativ, så är det sjukt avtändande att alltid behöva vara den som startar brasan så att säga. fyfan. man vill ju bli tagen någon gång.

• snorkan
    Anonym skrev 2011-09-24 22:29:03 följande:
    har det exakt likadant med min. jag orkar dock aldrig vänta längre än en vecka innan jag tar initiativ. men han KAN liksom inte ta initiativ seriöst, utan han bara larvar sig.

och snorkan, även om han vill när hon tar initiativ, så är det sjukt avtändande att alltid behöva vara den som startar brasan så att säga. fyfan. man vill ju bli tagen någon gång.
    ja absolut förstår det.

men om han kanske inte vill då heller skulle jag bli ännu oroligare 
  • Anonym (Sexologen)
    Anonym skrev 2011-09-24 22:29:03 följande:

Det mesta som en karl får göra  i en relation annars är ju just att ta iniativ... Hade det inte varit för oss karlar som hade tagit initiativ till just relationer och sex så hade vi varit 99% färre på denna jord...

Det jag försöker säga är att det är väldigt lätt att bli less som karl att ALLTID ta initiativ till relationer och kärlek också... Men men :)

Du får se till att göra det lite spännande för honom också... Ni måste se till att snacka och ständigt förnya er i relationen... Annars blir det väldigt lätt ett tvång för en man, en sorts plikt...

Vad beror då detta på? Jo det är så pass enkelt att en man får i princip inte säga nej för att då är det automatiskt något fel på kvinnan så tyvärr efter ett tag så kan det blir väldigt slentrian om mannen inte har rätt att styra sitt eget sexliv =)

• Anonym (xxy)

Välkommen till vår värld. 99% av alla män känner som TS gör att vi, män, måste alltid tända brasan och ta initiativet. Det positiva - du är inte ensam om detta. Det negativa - det går tyvärr inte göra något åt.

• MrKudos
    Anonym (xxy) skrev 2011-09-27 13:19:10 följande:
    Välkommen till vår värld. 99% av alla män känner som TS gör att vi, män, måste alltid tända brasan och ta initiativet. Det positiva - du är inte ensam om detta. Det negativa - det går tyvärr inte göra något åt.
    Det där tror jag är skitsnack. Har aldrig varit min erfarenhet i någon relation. Det räcker med att läsa några trådar här på VM för att inse hur många kvinnor det är som försöker tända sina otändbara män.

Mina tips för att göra något åt det: gå ned i vikt/sluta spela wow/byt kvinna.
  • diamonden
    MrKudos skrev 2011-09-27 15:37:28 följande:
    Det där tror jag är skitsnack. Har aldrig varit min erfarenhet i någon relation. Det räcker med att läsa några trådar här på VM för att inse hur många kvinnor det är som försöker tända sina otändbara män.

Mina tips för att göra något åt det: gå ned i vikt/sluta spela wow/byt kvinna.
    =)
  • diamonden

tror faktiskt att det är minst lika vanligt eller vanligare med tjejer som tar mer initiativ, i synnerhet ju längre en relation pågår.

verkar som att männen tappar intresset efter ett tag? är det spänningen som försvinner?

sånt borde man ju kunna lösa.

Svar på tråden Han vill aldrig :(