• samban

Köpa iphone i USA / Kanada

Hejsan!

Är det någon som vet om det är billigare att köpa en Iphone i USA eller Kanada jämfört med i Sverige? Kommer jag kunna använda den i Sverige med mitt svenska telefonkort? Kan man ställa in svenska som språk, eller kommer det bara vara engelska? Någon som vet?  

• Svar på tråden Köpa iphone i USA / Kanada
  • Anghammarad

En olåst 32 GB iPhone4 kostar i USA motsvarande ca 5500 SEK. Samma telefon i Sverige kostar 6995 SEK. Du kan själv välja vilket språk du vill använda på alla iPhones, de har alla tillgängliga språk inbyggda. Jag är osäker på hur det funkar med garantin.

• jojojojojo

Min syster fick till svar när hon va över i USA i somras att hon inte kunde ta med sin iphone (som är köpt här) itll USA, då de inte har samma mobilnät, som klarade av det!

Vad det innebär och inte har jag ingen aning om, och hur det är tvärtom vet jag inte heller!
    Har aldrig varit i USA, men det va så de sa till henne

• Ziindlaa

Problemet är väl garanti och försäkring. Händer det något med telefonen kanske det blir som att kasta pengarna i sjön. Skulle va tråkigt för dig.

• samban

Som jag har fattat det så gäller garantin internationellt. Typ om min iphone pajar när jag står i Berlin kan jag  få den fixad på vilken Apple Store som helst. Kan dock ha fattat fel.

Men det som josefin1986 säger kan ju bli ett problem - alltså om det skulle vara någon skillnad på telefonen som gör att svenskt mobilnät inte funkar. Det är framförallt det jag funderar  över.  Har också hört rykten om att det inte går att köpa olåsta iphones i usa, utan att man måste låsa dem till ett abonnemang. Någon som vet något om det?

Cohiba: Tack för bra svar!    

• sportpappa

Det är ytterst få telefoner i USA som säljs utan abonnemang. Google var väl en av de första att köra den europeiska modellen där man kan köpa olåst, men jag vet inte hur många som följt efter.

Just iPhone går nog inte alls att köpa utan abonnemang. Vad jag vet så säljs de bara via Apple, AT&T och Verizon så det finns inte så många alternativ som i Sverige.
    Inklusive upplåsning och abonnemang så blir det nog dyrare att köpa den i USA än i Sverige.

Mumien har upplåsning av bundna telefoner: http://www.mumien.se/upplasning.html

• snigelinan

Min iPhone är köpt i USA i somras. Den köptes på Applestore och är olåst. Fungerar utan problem i Sverige och garantin/försäkringen gäller worldwide.

• samban
    snigelinan skrev 2011-09-26 06:26:55 följande:
    Min iPhone är köpt i USA i somras. Den köptes på Applestore och är olåst. Fungerar utan problem i Sverige och garantin/försäkringen gäller worldwide.
    Vad fick du ge? Vilken modell? Låter ju kanon, förutsatt att det är billigare i usa, vilket det borde vara nu när dollarn är låg.
Svar på tråden Köpa iphone i USA / Kanada