• Anonym (Sertralin)

Utsättningssymtom Sertralin, hur länge???

Hej

Undrar hur  länge man har utsättningssymtom från sertralin?? Mina är rätt lindriga, yrsel och små "kickar" som en annan beskrev i ett inlägg. Det känns som om hjärtat tar ett skutt inne i kroppen och att man hoppar till fast man står still...känns i halsen....shit vad skumt det låter med det känns i pulsen för 1/10 sekund inte mer.

Har varit medicinfri i lite mer än 9 dagar nu.  och 4-5 dagen utsättningssymtom

Men jag vill inte ha skiten längre kan nån ge mig nåt konkret ?

Tack på förhand

• Svar på tråden Utsättningssymtom Sertralin, hur länge???
  • As mamma

Har du trappat ner (enligt läkares rekommendationer?) eller slutat tvärt?

• Anonym (Sertralin)

Nä jag har trappat ner jätte bra, jag har till och med trappat ner till 1/8 av tablettem alltså 6.5 mg.... sen slutade jag för mer än en vecka sedan

• Anonym

Hej hej...
    Jag har trappat ur mina sertralin under ca 4-5 veckor nu men tar det väldigt sakta. Har gått från 75 mg till att jag varannan dag nu tar 50 för att nästa dag ta 25 mg. Det funkar för mig .. än så länge men jag känner faktiskt av det ändå. Har yrsel.. särskilt på eftermiddagar och kvällar. Har mått illa och är trött. MEN som tur är ingen ångest och det är jag så glad för .. den är ju verkligen hämmande. Jag känner av att jag inte är lika stresstålig men kanske detta är ganska bra då jag annars rusar på i full fart jämt. Har 3 barn.. en 3 månaders ovh två st varannan vecka som är 7 och 8. Det var när dom äldsta var små.. 2 och 3 år som jag drabbades av utmattningsdepression  som däckade mig totalt.. Jag började medicinera och efter ca 1 år senare så skiljde jag mig vilket var det bästa jag gjort för att må bättre. Jag har sedan under åren försökt sluta medicinera ett antal ggr men fått svår ångset och inte vågat fortsätta.  Nu mår jag bra i livet och har en underbar sambo MEN jag är ändå nervös för att misslyckas och jag är så rädd för att må dåligt psykiskt igen.. Det absolut värsta jag varit med om. Men jag ska kämpa på denna gång så länge det inte drabbar mina barn så är jag glad.
    Kram på er 

• Anonym (annan SSRI)

Var tredje patient får utsättningsbesvär som kan vara upp till tre veckor. Halveringstiden är 36 timmar...

Svar på tråden Utsättningssymtom Sertralin, hur länge???