Zofian skrev 2011-09-25 07:36:44 följande:
Ring en barnmorska och fråga. Jag tänker såhär. Du har blodrester i flytningarna därav är dom brun orangefärgade och då bör det bero på ett sår. Även om såret är ganska litet kan det ju bli infekterat. Men att det blöder långsamt eller vad jag ska säga och därför är det inte rött utan blodet hinner torka till. Eller så har du läkt helt men att det är rester av blir kvar i livmodern som följer med flytningarna. Ska du bada badkar hemma så skulle jag göra rent badkaret ordentligt först. Och sex kan du ju använda kondom. Om någon/några veckor kan du ju få mens och när du haft den så kommer de färgade flytningarna avta.
Ja jag tänkte besöka barnmorskan ev på onsdag o be henne ta ett kik och även passa på att fråga henne lite. nu senare under dagen /eller snarare sagt av o till så är mer flytningarna väldigt ljusa o knappt någonting men ändå. vågar inte att riskera att åka på en infektion sen är jag fruktansvärt nervös att ha sex efter förlossningen :S rädd att det ska spricka upp eler göra ont. badkaret är rengjort idag men avvaktar nog tills efter besöket med bm