• Vissla

udda sätt att ge bort lösgodis, tips mottages

Jag har en påse lösgodis som ska ges bort till en 10åring. Känner att det är lite väl fantasilöst att ge bort påsen som den är.
    Efterlyser tipps på hur man kan göra påsen mer presentvänlig.
    Likande tips som godis träd med gelehallon (funkar inte fel typ av godis) eller hemma gjord pinata (hinner inte ska ges bort snart)
    Tacksam för alla tips

• Svar på tråden udda sätt att ge bort lösgodis, tips mottages
  • PAOW

lägg godiset i en leksak.
    ex- en traktor me flak
    alt. en leksakskastrull
    i en ballong som du blåser upp

• vivianne

Gör en fin strut!

Köp en presentlåda och lägg godiset i. Lagerhouse har snygga små "hattaskar" som passar fint. Eller ta en liten låda hemma och dekorera snyggt med presentpapper etc.

Annars är det ju snyggt att lägga godiset i en trevlig skål/korg och sätta hela härligheten i cellofan.

• Vissla

Åh vad jobbigt, jätte bra tips men inget som känns riktigt rätt Obestämd

• lunkentuss

Det finns ju skålar som det står GODIS på. En sån kan du ju fylla med godiset o slå in i cellofan sen som vivianne föreslog =)

• Lollo36

Cellofan och presentsnöre. Vackert att se på och aptitretande.

I annat fall, vad begär du? En påse lösgodis är ju bara en påse lösgodis, det finns inte så mycket skoj man kan göra med det, särskilt som du säger att du inte har tid att fixa något mera fantasifullt.

Sen undrar jag om en tioåring egentligen bryr sig. Om han/hon helst önskat sig något annat än lösgodis lär ju inte förpackningen hjälpa.

The hardest arithmetic to master is that which enables us to count our blessings. (Eric Hoffer)
  • Vissla
    lunkentuss skrev 2011-09-25 13:07:20 följande:
    Det finns ju skålar som det står GODIS på. En sån kan du ju fylla med godiset o slå in i cellofan sen som vivianne föreslog =)
    Ja det är ju det som känns som det mest vinnande förslaget hittils, min första tganke också när dottern kom hem med lösgodiset som present.
    Lollo36 skrev 2011-09-25 13:08:37 följande:
    Cellofan och presentsnöre. Vackert att se på och aptitretande.

I annat fall, vad begär du? En påse lösgodis är ju bara en påse lösgodis, det finns inte så mycket skoj man kan göra med det, särskilt som du säger att du inte har tid att fixa något mera fantasifullt.

Sen undrar jag om en tioåring egentligen bryr sig. Om han/hon helst önskat sig något annat än lösgodis lär ju inte förpackningen hjälpa.
    Nä 10åringen kanske inte bryr sig, men jag gör det.
  • Lollo36
    Vissla skrev 2011-09-25 13:20:13 följande:
    Nä 10åringen kanske inte bryr sig, men jag gör det.
    Jag menade inte att man inte skulle göra något alls, mer att det hade framförts flera helt ok förslag redan och att det kanske inte blir så mycket bättre än så.

Har du tid nog till det och en Pandurobutik eller liknande i närheten annars säljer de helvita skålar och muggar och sådant samt pennor man kan skriva på porslin med. När man dekorerat färdigt ställer man in porslinet i en varm ugn ett tag så sätter sig dekorationen och det går till och med att diska porslinet i maskin tror jag utan att motivet försvinner. I så fall kan man ju göra en skål specifikt till tioåringen, kanske med hans/hennes namn på eller annat roligt.
    The hardest arithmetic to master is that which enables us to count our blessings. (Eric Hoffer)
  • vivianne

Lägg godiset i en blomkruka, stick ner en fejkorkidé och påminn om att vattna

• vivianne

Eller köp en leksakshink med tillhörande spade att servera godsakerna i.

• Vissla
    Lollo36 skrev 2011-09-25 15:36:58 följande:
    Jag menade inte att man inte skulle göra något alls, mer att det hade framförts flera helt ok förslag redan och att det kanske inte blir så mycket bättre än så.

Har du tid nog till det och en Pandurobutik eller liknande i närheten annars säljer de helvita skålar och muggar och sådant samt pennor man kan skriva på porslin med. När man dekorerat färdigt ställer man in porslinet i en varm ugn ett tag så sätter sig dekorationen och det går till och med att diska porslinet i maskin tror jag utan att motivet försvinner. I så fall kan man ju göra en skål specifikt till tioåringen, kanske med hans/hennes namn på eller annat roligt.

Ja flera av tipsen var riktigt bra, men dottern sprang iväg till kalaset 5 minuter efter att jag skrev sista inlägget så jag hade inte tid att gå o handla saker som kunde behövas i de flesta tipsen..
    Det där med en skål eller en mugg hade ju varit jätte smart, vita muggar har vi alltid hemma, porslinsfärg ska även ligga i ett skåp nånstans så om jag bara hade kunnat komma på den iden på en gång så hade han fått en mugg med sitt namn på tillsammans med godiset. Nu blev det cellofan och ett siden snöre istället för att vi fick så bråttom.

Sista gången jag skickar iväg dotter för att köpa present

• Lollo36
    Vissla skrev 2011-09-26 08:07:56 följande:

Sista gången jag skickar iväg dotter för att köpa present

Jag förstår det, barn tänker lite annorlunda än vi. Fast tioåringen kanske inte tyckte att det var så tokigt ändå.
Svar på tråden udda sätt att ge bort lösgodis, tips mottages