• underverket 06

Vilka sorts vinterkängor har ni till ert barn? Flera elller ett par?

Förra året hade sonen som då var 2 år Viking Gortex o vi vi jättenöjde med de. I Stockholm, där vi bor var det en kall vinter, så behövdes inte direkt fodrade gummistövlar eller så. Köpte ett par billiga fodrade på Coop i slutet av vintern för 99 kr.Nu denna vinter har vi köpt Dunelope allväderstövlar som ska hålla för kyla ner till 20 minus står det, men det tvivlar jag på. Men de verkar jättebra o är lätta o funkar ju i slask också. Kan ju blir en slaskig vinter denna vinter!Men tänker komplettera med typ Friends vinterkängor som ska vara hyfsat vattentäta, dock inte gortex. Eller ska jag lägga 700 kr på ett par Viking Gortex?

Hur gör ni andra? Vilka slags kängor köper ni. Ni som köper dyra Gortex kängor kompletterar ni med allväderstövlar, fodrade gummistövlar?

• Svar på tråden Vilka sorts vinterkängor har ni till ert barn? Flera elller ett par?
  • anyXX

Jag köper goretex-stövlar till mina barn men inte mer än 1 par Blir Viking till sonen och Superfit till dottern i år. De har fodrade gummistövlar också som de kommer börja använda snart (utgår jag ifrån). Till dottern som är 3,5 har vi ett par "finstövlar" också, mest för att vi fått dem. Annars tycker jag 1 par bra stövlar räcker :)

Jag skulle inte köpt fler nu om jag var du utan testat de du köpt och köpt nya om du inte är nöjd. 

flicka 2008 & pojke 2010
  • Nina 566

Älskar Viking skorna till barn. Köper alltid det till barnen.  Eftersom dom håller så bra så räcker det med ett par  vinterskor. Vi har även köpt ett par varma, fodrade/lurviga allväderskor/gummistövel. Köpe de på Din sko, tror att det är typ deras "sko". har bara sett den där. En ganska grov sula. 249 kr.

• VildaBusan

Vi har vikings goretex kängor + deras allvädersstövlar till de dagar de är slask ute, mest för att ha två skor att byta mellan när det är blött ute och han går på dagis och ska sova ute.

• stor grön drake

vi har rejäla läderkängor fodrade med fårull (äkta) och tills dess får sonen ha rejäla högre skinnskor med yllesockor i (storlek som ska räcka till våren)
    Vi har 2 par av vinterkängorna, mest för att jag hittade ett par i superskick beg för 100kr veckan efter att jag köpt de nya för 650kr...
    De flesta säger bättre 2 par billiga kängor än 1 par bra, så man kan byta om det behövs/blir blött

• Hallonröd
    Nina 566 skrev 2011-10-24 18:16:16 följande:
    Best i test? Kommer du i håg vilka skor som den "vann´" över?
    Nej tyvärr...det var ju för ett år sedan så det kommer jag inte ihåg nu. Men man kan  googla och se om man hittar testet....de brukar ju ligga kvar Flört
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Hallonröd
    Hallonröd skrev 2011-10-24 18:23:53 följande:
    Nej tyvärr...det var ju för ett år sedan så det kommer jag inte ihåg nu. Men man kan  googla och se om man hittar testet....de brukar ju ligga kvar Flört
    Fast det var ju inte Viking och sådana där skor som var med för de är väl alltid bäst?! Utan mer lite "budgetvarianter" Flört
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Lindyn

Jag har precis köpt ett par vinterskor från Ellos- tre hundra kronor.

Svar på tråden Vilka sorts vinterkängor har ni till ert barn? Flera elller ett par?