• Anonym

Remember Card om man är timanställd?

Har ansökt om krditkort, Remember Card. Är det svårt att få det om man är timanställd?
    Ni som är arbetslös/timanställda/föräldralediga osv och har ansökt om Remember Card, har ni fått det beviljat?
    Är det svårt att få det beviljat?

• Svar på tråden Remember Card om man är timanställd?
  • Anonym

Ingen som har erfarenhet?

• Anonym (Anna)

Det är nog viktigast att du inte har några betalningsanmärkningar och hur mycket du tjänar på ett år.

• Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2011-09-25 19:10:35 följande:
    Det är nog viktigast att du inte har några betalningsanmärkningar och hur mycket du tjänar på ett år.
    Ok är remember card snällare än andra? Enligt skatteverket så är min årsinkomst: 144000:- och då är aktivitetsstöd plus lön inräknat i det. Antar att det är min årsinkomst, angav det iaf i ansökan.
  • Anonym

Antar att de gör en koll på UC som andra företag? Gjorde samma dag en låneansökan på Swedbank men blev nekad pga övertrassering av kontot...så remember card kommer ju se en förfrågan hos Swedbank. Sen hade jag beställt gravtest och begärt faktura och då hade också en förfrågan på UC gjorts, konstigt nog..
    Men inga betalningsanmärkningar har jag.

• epikuren

Jag fick ett kreditkort genom handelsbanken finans när jag var timanställd. Inga problem med det, men akta dig bara! Jag trodde att jag hade god koll på pengar och min ekonomi men det var väldigt lätt att förköpa sig med kortet i plånboken så när jag klippte det hade jag 15.000:- på fakturan utan att ha en aning om hur det blev så.

• Anonym
    epikuren skrev 2011-09-25 19:28:03 följande:
    Jag fick ett kreditkort genom handelsbanken finans när jag var timanställd. Inga problem med det, men akta dig bara! Jag trodde att jag hade god koll på pengar och min ekonomi men det var väldigt lätt att förköpa sig med kortet i plånboken så när jag klippte det hade jag 15.000:- på fakturan utan att ha en aning om hur det blev så.
    men de 15.000 kan man väl dela upp? (obs förstår dig ändå)
  • Anonym

Om du har så låg inkomst, som dessutom varierar, så kanske det inte är så smart att skaffa kreditkort... Tänker du skaffa det med tanken att du ska dela upp betalningen på saker  du köper på flera månader? Då är det bättre att leva snålt ett tag, och spara ihop till det du vill ha. Annars får du betala massa dyr ränta!

Sorry om jag blev lite OT, men jag vill bara varna!

• Anonym

Så vad tror ni? Tror ni jag kan få krediten? allt mellan 10.000-60.000 stod det, egentligen spelar det ingen roll vilket då det är en skatteskuld jag skall betala, sen tänker jag inte röra resten av pengarna.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-25 20:00:11 följande:
    Om du har så låg inkomst, som dessutom varierar, så kanske det inte är så smart att skaffa kreditkort... Tänker du skaffa det med tanken att du ska dela upp betalningen på saker  du köper på flera månader? Då är det bättre att leva snålt ett tag, och spara ihop till det du vill ha. Annars får du betala massa dyr ränta!

Sorry om jag blev lite OT, men jag vill bara varna!
    läs tidigare inlägg, det är till en skatteskuld, sen klipper jag kortet.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-25 20:01:22 följande:
    läs tidigare inlägg, det är till en skatteskuld, sen klipper jag kortet.
    Men det stod ju inte tidigare i tråden!? Kan du inte få ett banklån istället på den summan, så får du bättre ränta?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-25 21:25:42 följande:
    Men det stod ju inte tidigare i tråden!? Kan du inte få ett banklån istället på den summan, så får du bättre ränta?
    Då måste jag ha fast inkomst Så detta var "sista utvägen" för mig just nu.... Jag känner lite panik med skatteskulden så detta var säkert dumt av mig, men jag är nu rädd att jag inte får ta någon kredit....
  • Anonym (Tveksam)

Vet inte så mycket om just remembercard. Har däremot easycard (collector) själv som jag fick med taxerad inkomst på 135000 och förstås utan anmärkningar. Fick 10.000 i kredit. Är studerande och timanställd. 

Om situationen är desperat så finns det företag som t.ex. cashbuddy och cash2you som lånar ut upp till 15.000:-
    utan några större "krav", kan nästan garantera att du får låna hos båda. Företagen är seriösa men har dock höga räntor.    

• Anonym

Fler med erfarenhet? Skickade ansökan i lördags kväll, vet inte när jag får svaret om jag bleb beviljad eller ej...

Svar på tråden Remember Card om man är timanställd?