• Anonym (svampen)

sprickor i underlivet =svamp?

Har precis avlutat en pencillinkur och misstänker att jag fått svamp i underlivet. Det började med att det kliades men nu så svider det och gör ont, verkar ha fått små sprickor i huden. Köpte pevaryl på apoteket och har använt det i några dagar men tycker inte att det verkar det har slutat klia men som sagt det gör fortfarande ont. Är det någon annan som fått ont och sprickor vid svampinfektion och hur länge brukar det ta innan krämen hjälper?

Börjar fundera på om det verkligen är svamp? Tycker att jag har fått mer samandragningar än vad jag normalt brukar blev då rädd att jag skulle ha urinvägsinfektion men borde inte de gått bort av pencillinen? Ursch blir så orolig att något ska påverka bebisen i magen....

• Svar på tråden sprickor i underlivet =svamp?
  • Anonym (svampen)

puffar...

• Anonym

jag fick sprickor som sved men det var kondylom.

har däremot aldrig haft svamp... så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.

• yaaniz

svampen påverkar inte bebis i magen.. urinvägsinfektion hr jag för mej kan göra att bebis kan komma förtidigt..vet itne riktigt..ring din bm imån och kolla..eller så ringer du in till förlossningen och ber om att få komma på en koll..

• SNULTRAN

Jag fick sprickor som sved efter kliande vid svamp. Har du användt både vagiatorer och kräm?

• Anonym (svampen)

Endast kräm eftersom apotekpersonalen rådde mig till det eftersom jag endast har problemen "ytligt" och inte inuti.

• TheBlueRose

TS- har du olivolja hemma?.Om du har det så smörj med det så läker sprickorna...

• SNULTRAN

Det kan mkt väl finnas inuti utan att det märks...(tyvär)

Så det allra bästa är kombinationen...piller och kräm.

• Anonym (svampen)

Men hur länge brukar det ta innan det går över? Ska testa med olja också.

Någon som fått mer sammandragningar av svamp? Är borta på julsemester så jag kan inte gå till min bm heller.

Svar på tråden sprickor i underlivet =svamp?