• Anonym (ts3)

färga håret när man är gravid?

jag undrar hur ni andra gjort och gör?

jag blev oplanerat gravid är i vecka 12

alla säger olika gällande att färga håret men att det är mycket farliga ämnen i hårfärg är ju helt klart men hur vida de påverkar fostret? vet nån?

hur gjorde ni? jag kommer måsta göra nått år håret snart annars kan jag itne gå utanför dörren. tanken var att jag skulle gjort det kring vecka 6-7 men då insåg jag att jag var gravid och gjrode inget men nu måste jag till frissan.

• Svar på tråden färga håret när man är gravid?
  • Familjen Bus

Varför inte fråga din barnmorska?

Jag avstod från att färga håret när jag var gravid, men vet inte om det är någon risk.

• Anonym (ts3)
    Familjen Bus skrev 2011-09-25 22:21:57 följande:
    Varför inte fråga din barnmorska?

Jag avstod från att färga håret när jag var gravid, men vet inte om det är någon risk.

för att jag vill höra hur andra gjort rent praktiskt också.
  • Anonym

Jag vet inte säkert, men jag har hört att det inte ska vara bra att färga håret.
    Men ta det med en nypa salt, för det är bara hörsägen.

Hur som, jag avstod från att färga under mina graviditeter, jag tyckte jag var fin ändå med magen och allt. :)     

• Sandy02

Du kan färga håret!! Du ska ju inte äta färgen ;) jag jobbar som frisör och väntar andra barnet. Om det var farligt att färga sitt hår var 3 e månad hur farligt vore det inte att jobba som frisör då och färga folk dagligen. Nu använder jag ifs en fläkt som gör att jag slipper andas in ångorna men det finns inte många frisörer som använder såna och vi blir ju inte avstängda från jobbet när vi blir gravida.
    Färga på!!

• Anonym (ts3)
    Sandy02 skrev 2011-09-25 22:31:10 följande:
    Du kan färga håret!! Du ska ju inte äta färgen ;) jag jobbar som frisör och väntar andra barnet. Om det var farligt att färga sitt hår var 3 e månad hur farligt vore det inte att jobba som frisör då och färga folk dagligen. Nu använder jag ifs en fläkt som gör att jag slipper andas in ångorna men det finns inte många frisörer som använder såna och vi blir ju inte avstängda från jobbet när vi blir gravida.
    Färga på!!

tack,,,
  • Red drum

Myternas myt... Färga på bara! Däremot kan resultatet bli lite hejkon bajkon pga hormonerna och så.

• Chokladälskaren

Jag har både permanentat och färgat håret när jag har varit/är gravid och det är absolut ingen fara med det. Dem har oftast väldigt bra hårfärger hos frisörerna nuförtiden.

• JoSoo90

Blonderade slingor i början av graviditeten och nu ha jag färgat håret :) första hema sen hos frissan inte hänt nått e i v 36 nu :)

• MrsAssault

Jag är i v29 och har färgat håret varje månad. Verkar inte vara ngt fel på plutten

Svar på tråden färga håret när man är gravid?