• Gummsan

Tvätta/Putsa Fönster utan att få ränder m.m?

Ge mig era bästa fönsterputs tips är ni snälla! 
    Är kass på att putsa fönster. Antingen blir dom inte rena eller så blir det ränder.
    HJÄLP!  

• Svar på tråden Tvätta/Putsa Fönster utan att få ränder m.m?
  • Vinxen

Jag använder alltid ihopknycklat tidningspapper att putsa fönster å speglar med :) då blir det inte flammigt.

• Gummsan
    Vinxen skrev 2011-09-26 09:49:44 följande:
    Jag använder alltid ihopknycklat tidningspapper att putsa fönster å speglar med :) då blir det inte flammigt.
    Vad har du innan för rengöringsmedel eller tar du bara vatten? 
    Svamp eller trasa? 
  • Vinxen

Brukar köra vatten med såpa först å dra av med trasa å sedan kör jag fönsterputs å tidningspapper :)

• Fröken Fi
    Vinxen skrev 2011-09-26 09:59:52 följande:
    Brukar köra vatten med såpa först å dra av med trasa å sedan kör jag fönsterputs å tidningspapper :)
    Min man gör likadant när han tvättar våra fönster. :)
  • cloudberry79

Min mamma kör någon sorts långversion med diskmedel/såpa och vatten först, sedan fönsterputs och papper.

Själv kör jag med en sån sämskskinnshandske som man vaxar bilar med, sprayar lite fönsterputs på fönstret, sen gnuggar jag med vaxningsrörelser på fönstret. Blir rent, snyggt och randfritt. Snabbt dessutom.

If you love me - please don't feed me!
  • Grodan82

Bara vatten och en trasa tvättar jag med  och sen har jag köpt en "fönster" trasa (micro trasa) och torkar torrt med Det bästa jag någonsin köpt i städväg =)

Lycka till !!!

Svar på tråden Tvätta/Putsa Fönster utan att få ränder m.m?