• Äldre 26 Sep 11:28
    1906 visningar
    3 svar
    3
    1906

    2 misslyckade ivf + nu fet med ett ägg som inte klarade sig..

    hej

    Jag är 39 år och jag och min man har försökt få barn i 4 år, vi har gjort 2 ivf, bägge misslyckades, detta har vi gjort på fertilitetsenheten på KS.
    Nu idag skulle jag fått en ET, "men de ringde nyss och sa att 2 celler av 4 klarade inte upptiningen" så de ska odla om till imorgon och se om det finns några chanser att det klara av att dela sig mera.... Hjälp jag fattar ingenting. Jag blev bara så ledsen av samtalet, har varit tvungen o sjukskriva mig idag och hoppet sjönk i botten igen.
    Jag har endometrios, en sitter på hö äggledare. Jag har aldrig rikitgt fått höra mina generalla chanser att bli gravid heller. Vi har ett försök kvar (IVF) sedan får man se hur vi gör, jag har hört att klarar man inte av att bli gravid inom 3 ivf så sjunker chansen rejält för de  in min ålder, stämmer detta?

    Jag tycker man får veta så lite information av gyn/barnmorskor på KS/landsting Vilka privata fertilitetsmottagningar rekommendera ni sen?

    en stor kram till alla kämpare där ute

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-26 11:29
    glömde skriva att jag bara hade ett ägg i frysen...

  • Svar på tråden 2 misslyckade ivf + nu fet med ett ägg som inte klarade sig..
  • Äldre 26 Sep 11:31
    #1

    Då håller vi först & främst tummarna till imorrn!! Solig

  • Äldre 26 Sep 12:04
    #2

    tack Foten i munnen men vad allt tär psykiskt...

  • Äldre 27 Sep 22:20
    #3

    litet jippi!! embryot delade sig, så nu är det infört och bara hoppas på de 20% chansen jag fick utlovat..... skall försöka vara positiv, Guld i mun

Svar på tråden 2 misslyckade ivf + nu fet med ett ägg som inte klarade sig..