Legoland- Någon som varit där?
Vi har funderingar på att åka till Legoland nästa sommar.
Men är det någon som har varit där? Vad kostade resan, hotell etc? Något speciellt att tänka på?
Vi som åker blir troligen två vuxna och ett barn.
Vi har funderingar på att åka till Legoland nästa sommar.
Men är det någon som har varit där? Vad kostade resan, hotell etc? Något speciellt att tänka på?
Vi som åker blir troligen två vuxna och ett barn.
Vi åkte till Lalandia och bodde i stuga där. legoland ligger ju rakt över gatan!! Kommer inte ihåg vad det kostade, inte helt billigt iallafall.
Vi var i danmark en vecka i sommras, vi bodde i sondervig ganska långt från legoland ( var på legoland över en dag).. betalade 12000 för boendet sen tillkom ca 6000 för båten och så 1600 för inträdet o de. vi åkte fyra vuxna och två barn (två bilar).
Jag antar att du menar Legoland i Billund. Jag var där i somras, allt var toppen förutom vädret! Åkattraktioner, lego, teater, vattenland, lekpark, möjlighet för barn att ta "körkort"....det fanns mycket kul. Och till skillnad mot andra nöjesparker, typ Liseberg, så var det mesta riktat till barn och inte till äldre ungdomar.
Vi var 4 personer, 3 vuxna och 1 barn, och bodde i en campingstuga ett par mil söder om Legoland. Minns inte exakt vad det kostade, men runt 6000 för hela resan från Stockholm.
Vi vad där 2 nätter, det blev 1,5 dagar på Legoland. Kanske i minsta laget, vi hann inte med allt vi ville.
Det låg ett hotell precis vid parken, hotell Legoland. Förmodligen ganska dyrt, men om jag förstått det rätt så får hotellgästerna förmånen att gå in på parken en timme tidigare än övriga gäster!
Det brukar vara väldigt mycket folk där, många är svenskar. En kollega till mig gjorde "misstaget" att boka och åka vid midsommar något år. Men i efterhand var hon bara glad eftersom det var mycket färre folk där då!
www.legoland.dk/sv/
Vi var där i somras. Bodde med husvagn på campingen som låg nära Legoland. Vi var även på Lalandia. Barnen älkade både Legoland och Lalandia och pratar om att dom vill åka dit igen. Legoland var en del av en längre semester så att säga vad just det kostade kan jag inte.
Ett hett tips är redan under våren innan leta efter rabattkuponger på inträdet till Legoland. Vi hade från McDonalds och nåt mer. Fanns även på bullpåsar i vanliga butiker. I princip alla i biljettkön till Legoland hade rabattkuponger. De som fick kuponger över gick och delade ut till andra i kön! Vi sparade halva inträdet med kupongerna.
Vi åkte till Legoland för två år sen och bodde på Billund kro i två nätter. Därifrån var det ca 15 min promenad till Legoland. Vår dotter som då var fyra år blev lite besviken när hon råkade se bilder från Legolands eget hotell där rummen hade olika teman! Minns inte vad det kostade, men det kändes väldigt dyrt i Danmark då. Däremot tyckte vi inte att entrén till Legoland var så farligt dyr, det var ju obegränsat med åk. Vi åkte färjan över med bilen från Varberg och körde till Billund på ett par timmar tror jag. Sen for vi hem till Sverige över broarna med övernattning i Odense med besök på Zoo och järnvägsmuséet, det var kul för barnen. Vi skippade Köpenhamn.
Men hur är det inne i parken sedan då, kostar det en massa extra för att få se/åka de attraktionerna som finns där inne utöver vad man betalt i inträde?
Vi behöver nödvändigtvis inte bo bredvid Legoland, det gör inget att bo en bit bort. så då kanske man kan dra ner på boendekostnaden lite då?
Vi hade funderingar över att vara där en helg, då jag tror det blir för mycket att hinna med över en dag.
Man får åka alla attraktioner hur mycket man vill. För vissa attraktioner kan man betala extra och få stå i en speciell, kortare kö.
Det kostar extra om barnen vill ta "körkort".
Mat och fika kostar ju såklart också.
Vi bor i dk och vi har ca 45 min till legoland o lalandia.
Vi åkte 2010 med barnen alla 2 + gravid ''hostar'' jobbigt jag fick inte åka men sambon och barnen åkte
Sen var vi i legoland 2011 och vi var kloka av oss så vi fick tag på 1 biljett gratis inträde och sen så köpte vi 3 st 2 vuxna ca 1000kr och barn under 3 år var det hmmm 50kr ? mins inte sen dottern 6år som skulle kosta oss några 100 kr.
Men som gick in gratis.
Barnen kan åka nästan allt faktist till och med dom som är under 3 år.
Sonen skulle bli 3 år nästa månad.
Vi tog med oss mat och dricka men fan vad det är dyrt att ta glass och dricka + korv 4 glassar kostar ca 500 kr !!!!
Så herregud !
Tips se till att få tag på gratis biljetter finns att köpa när edt gäller cola flaskor och tvättmedel.
Om du har tur kan du fråga någon du känner som bor i danmark för så slipper ni undan att betalla massa till boände osv ..
Vi kommer troligtviss åka till legoland i sommar vi oxå .
Vi var där för två år sedan. Bodde i en stuga på campingen brevid. Stugan var jättefin och campingen hade aktiviteter som våra barn (då 7 och 8 år) gillade. Tyvärr så bor vi i Göteborg och barnen är VÄLDIGT bortskämda med Liseberg så det var verkligen i sista stund vi åkte till Legoland för att de skulle uppskatta det. Vi besökte även Givskud Zoo och det vill jag rekommendera starkt!!! Bästa zoo jag varit på (och jag har varit på många...!!)
En annan sak vi reagerade på var hur dyrt det var med ALLT i Danmark. Har ingen koll på hur valutorna utvecklats men då var det i alla fall väldigt dyrt med mat t.ex.
Vi bodde i Hovborg Ferieby i maj 2010. Vi var två familjer med vardera två barn och vi betalade cirka 3500 danska för två nätter i huset och då ingick två dagars inträde i Legoland. Jättebilligt tyckte vi! Det var en semesterby med många olika hus, så standard variera säkert efter vems hus det blir att man hyr. men vårt var kanonfräscht. Två avdelningar med två sovrum och ett badrum i varje och ett gemensamt kök/allrum i mitten av huset.
Det blev ju inte ens tvåtusen per familj för boende och inträde. Det tog visserligen 20 minuter till Legoland på morgonen, men det kändes inte värt flera tusen för att slippa. Då kände vi att vi hade råd att unna oss lite mer väl där istället.
Vi var där i somras och bodde två nätter på hotell Svanen, 5.400 kostade boendet och då ingick bara en frukost som var rätt påver faktiskt. Skulle jag åka tillbaka till Legoland skulle jag inte bo i Billund utan på ett billigare hotell i nån närliggande stad, Horsens t ex. Själva Legoland var jättekul! Vi var där en dag med sol, åska och regn så det var tydligen lite folk för vi slapp stå i långa köer, tog väl max 10 minuter i somliga köer, kortare i andra.
Vi åt på Riddarborgen som hade en god buffé till överkomligt pris.
Danmark är kul men dyrt... jag har ingen aning om hur mycket pengar det gick för oss men dyrt blev det Vi var även en natt i Köpenhamn.
Legoland öppnar om en månad i Florida, åk dit istället, billigt att bo och shoppa får Ni på köpet!