Försäkringskassan och C/o adress
Jag väntar barn och bor inneboende hos min pojkvän som är pappa till barnet.
är enbart inneboende då min lägenhet är uthyrd i andra hand och jag är fortfarande folkbokförd där pga studier på den orten som är helt på distans. Det finns ingen ort i närheten av där min pojkvän bor som har det studiesystemet så därför måste jag göra så här för om jag ändrar adressen måste jag sluta studera.
Nu har det visat sig att hyresgästen som bor i min lägenhet inte är att lita på vad det gäller post och övriga försändelser. Överenskommelsen är att h*n ska skicka vidare all post hit mot att jag betalar porto plus en sänkning av hyran. Nu har det visat sig att h*n inte har skött sin del av avtalet utan helt sonika bara slängt post som har varit adresserad till mig vilket har ställt till det en hel del.
Nu är det 2 månader kvar till BF och jag antar att det är dags att skicka in moderskapsintyget som jag fick i samband med RUL. Frågan är då om de automatiskt skickar returpapper till min folkbokföringsadress eller om jag själv kan skriva på ett bifogat papper var jag vill att de skickar?
Jag har ingen möjlighet att sitta i telefonkö i 40 år för att få höra att de enbart skickar till min folkbokföringsadress. Därför frågar jag här.
Om de skickar till folkbokföringsadressen är det 100% chans att jag inte får den post som är avsedd för mig.