• Anki 1978

SPENAT OCH GRAVID...Någon som vet??? Snälla svara...

Har en fråga angående kostråd för gravida. Jag förstår inte riktigt rekommendationerna angående spenat. När det gäller färdigstuvad fryst spenat (som kokas upp direkt från frysläge), vad är det som gäller då? 
    Jag har ätit en hel del spenat tillagat på det sättet de senaste veckorna och är gravid i 33:e veckan. Ihhhhhhhh, kan det ha hänt ngt skadligt??? Väntar tvillingar by the way.....

• Svar på tråden SPENAT OCH GRAVID...Någon som vet??? Snälla svara...
  • Taxmamman

Spenat är nyttigt. Däremot skall inte spenat återupphettas eller överkonsumeras (a la Karl Alfred) eftersom spenat vid återupphettning bildar nitrit som inte är så nyttigt.

• LovleyMamma

Hittar ingen info om spenat på slv så jag antar att det bara är att äta. 
    Aldrig hört talas om att man inte får äta spenat när man är gravid. Har jag fel får någon gärna rätta mig 

• Sapato

Är väl ok och äta om den är uppvärmd men ej kallnad eller okokt

• Anki 1978

Tack för så snabba svar....har också läst det där om nitratet och jag tycker inte det framgår när det gäller fryst spenat....

• LovleyMamma
    Sapato skrev 2011-09-26 18:54:06 följande:
    Finns info på slv ang spenat
    Var sjutton då? Tyckte jag tittade jättenoga. Man blir lätt lite snurrig när man är gravid Tungan ute
  • Sapato

Kan inte länka nu men gör det imorn om ingen hinner före

• JGumsa

BARN under 1 år ska inte äta spenat!! Om det är det du tänker på kanske? Men du som gravid får äta det!

Svar på tråden SPENAT OCH GRAVID...Någon som vet??? Snälla svara...