Delad vådnad - Kläder?
Hejsan!
Vi har ett problem. Jag har två barn, 4 och 6 år gamla. Jag har dem nästan alltid, de är hos sin pappa varannan helg, fredag 16:00 till Söndag 16:00. Han betalar underhållsstöd varje månad för att jag ska kunna köpa kläder och mat till dem. Jag sätter på dem rena och fina kläder varje fredag som de kan ha hos sin pappa men får sällan tillbaka dem. Jag köpte nyligen ett par nya skor till flickan (storlek 33) och pappa skickade med ett par gamla (storlek 31!!!), när jag ringde honom menar han på att jag ska köpa dubbelt med kläder och skor så att barnen har på båda ställena även om de bara är hos honom varannan helg, eftersom han betalar underhållsstöd. För mig låter det helt knäppt, varför ska jag köpa dubbla par skor? Ett par som står hos mig som de använder hela tiden och sen ett par som ska stå hos honom och samla damm i veckorna.
Är det verkligen min skyldighet att köpa dubbla uppsättningar av allt och förse honom med kläder till barnen? Det handlar inte bara om skorna utan även om vinterkläder osv... Är rädd för att skicka med de nya overallerna eftersom jag tror att han kommer att behålla även dem.
Ni mammor och pappor som får/betalar underhållsstöd för era barn hur gör ni?