Hur många månader från att gå med stöd till att gå utan stöd?
Som rubriken säger är jag nyfiken på hur lång tid det tog från att ert barn började gå med stöd till att gå utan stöd.
Som rubriken säger är jag nyfiken på hur lång tid det tog från att ert barn började gå med stöd till att gå utan stöd.
Lite mer än 1 mån tog det.
Var ca 13 1/2 mån när hon började gå längs möbler och gick själv strax före 15 månaders ålder
Äh, klickade på fel... 3 månader menade jag, inte fyra. Hon gick utan stöd vid 10,5 månader.
hon gick utmed saker ganska tidigt, runt 7 månader. men vågade inte släppa innan hon va 1 år, då flyttade vi, fick större plats och hon fick välja på att släppa eller krypa
Äldsta var 10 mån när hon började gå efter möbler (gå med stöd räknar jag det som) och inte förrän hon var 17 månader bytte hon helt bort krypandet mot att gå. Hon hade visserligen gått några enstaka steg här och där utan stöd, men i övrigt kröp hon bara.
Yngsta har gått med stöd i snart 5 månader men har inte börjat gå utan stöd än.
Min dotter gick med stöd vid 7 mån och utan stöd vid 11 mån.
Är också nyfiken på det, sonen har rest sig och gått efter möbler sen han var 8 månader, är nu 9½ månad och hoppas han vill börja släppa och ta några steg själv snart :) Puffar lite ;)
Första barnet var omkring 13 månader, när han började gå med stöd längs möblerna. Han var 15,5 månad, när han släppte taget och gick själv.
Andra barnet var omkring 1 år, när han började gå längs möblerna. Även han var 15,5 månad, när han släppte taget och gick själv.
Gå när man höll henne i bägge händerna gjorde hon tidigt. Längs möbler vid... 8-9 månader någonting. Första stegen utan stöd vid 11 månader och gick på riktigt vid 15 månader. Hon tog inga större risker, min tös.
Gick längs möbler när han var 9 månader och utan stöd när han var drygt tio månader.
Runt 8 månaders ålder började sonen gå längst möbler, lite gran. Gåvagnen rullade aldeles för fort, hehe,
Vid 14 började han gå utan stöd, dagmamman räknade upp till 17 steg en dag när de va ute och gick.
De första stegen kom dock vid ca 12½ månads ålder men då endast något steg när man lockade honnom.
Röstade på 6 månader
Runt 7 mån började han gå utmed möblerna. Redan vid 6 mån gick han om vi höll i han. Gick själv när han var 11 mån så 4-5 mån tog det innan han var redo att släppa
Med stöd: minns inte riktigt. 10-12 mån har jagför mig Och så gå utan stöd några veckor efter det.
Ganska många månader mellan, V gick mot möblerna rätt tidigt, men väntade med att släppa taget och gå över golvet Minns inte exakt, men kring ett halvår var det iaf.
Alla mina 3 barn har gått med stöd vid 8 mån och gått själva vid 10 mån. Sprungit vid 12 mån... :)
Jag kommer inte ihåg hur det var med stora dottern, men lilla dottern började gå utmed möbler vid sju månaders ålder och nu vid drygt tio månader går hon fortfarande inte själv.
Dottern började gå utefter möbler vid 8 månader. Gick utan stöd på 1 års dagen och vägrade krypa efter det.