• Svar på tråden Någon som har rest med KLM nyligen?
  • Grätchen

1 väska som max får väga 23 kg, vill du checka in fler får du betala.

• Noiis

ja... ett bagage är standard hos alla.. för utom ryanair där du t.om får betala för de :-/
    hur många väskor är du van med att få ta med dig gratis? 

• oOMayaOo
    Noiis skrev 2011-09-26 23:10:15 följande:
    ja... ett bagage är standard hos alla.. för utom ryanair där du t.om får betala för de :-/
    hur många väskor är du van med att få ta med dig gratis? 
    Vi har alltid rest med två väskor var, sist hade vi även ett babyskydd och en vagn utan problem.

Mycket konstigt. Hur fan ska vi packa nu???? Bara vår sons mat och blöjor tar upp en halv stor resväska. 
  • missmr

jo men reser du tillsammans med nån vuxen till? Tex make. det är en väska per person.

• missmr

jasså ni har haft 4 väskor.....ta kläder som handbagage?

• Grätchen
    oOMayaOo skrev 2011-09-26 23:19:38 följande:
    Vi har alltid rest med två väskor var, sist hade vi även ett babyskydd och en vagn utan problem.

Mycket konstigt. Hur fan ska vi packa nu???? Bara vår sons mat och blöjor tar upp en halv stor resväska. 
    Har för mig att det är relativt nytt att det är 1 väska/person, förut kunde du checka in 2 väskor som inte överstiger 20 kg tillsammans. Nu är det 1 kolli/person a 23 kg.

Kan du köpa blöjor på plats?
    Ha sonens kläder som handbagagge?
  • oOMayaOo
    missmr skrev 2011-09-26 23:25:10 följande:
    jo men reser du tillsammans med nån vuxen till? Tex make. det är en väska per person.
    Exakt, vi brukar ha två väskor VAR. 
  • oOMayaOo
    missmr skrev 2011-09-26 23:25:57 följande:
    jasså ni har haft 4 väskor.....ta kläder som handbagage?
    Ja, nåt måste vi göra. Men en hel månads kläder i ett handbagage blir mycket krepigt. Tur att vi ska till en varm plats Cool
  • Noiis
    oOMayaOo skrev 2011-09-26 23:19:38 följande:

jaha du menar så.. jag trode du menade att du skulle ha obegränsat med dig
    Babyskydd och vagn går som spec.bagage och räknas inte in i vanligt bagage, men dubbel kolla med klm för dom köper ibland in platser hos andra bolag som kan ha andra regler. 
    en väska per person har gällt sen en tid tillbaka hos alla, har för mig att de är nån eu regel 
  • oOMayaOo
    Grätchen skrev 2011-09-26 23:31:53 följande:
    Har för mig att det är relativt nytt att det är 1 väska/person, förut kunde du checka in 2 väskor som inte överstiger 20 kg tillsammans. Nu är det 1 kolli/person a 23 kg.

Kan du köpa blöjor på plats?
    Ha sonens kläder som handbagagge?
    Det måste vara från senare år, för sist vi reste med just KLM var nog 2006, och då hade vi två väskor var.

Min sambo ska gå och prata med flygbolaget imorgon. Om vi inte kan lösa det så kanske vi får flyga med nåt annat bolag. Hoppas att Swizz inte har samma regler Obestämd 
  • oOMayaOo
    Noiis skrev 2011-09-26 23:37:50 följande:
    jaha du menar så.. jag trode du menade att du skulle ha obegränsat med dig
    Babyskydd och vagn går som spec.bagage och räknas inte in i vanligt bagage, men dubbel kolla med klm för dom köper ibland in platser hos andra bolag som kan ha andra regler. 
    en väska per person har gällt sen en tid tillbaka hos alla, har för mig att de är nån eu regel 
    Jättekonstigt, som sagt så reste vi i våras med mer bagage utan problem. 
    Sambon ska prata med dem imorgon, vi får se hur det löser sig.
  • tjej87

Om det är utrymmet det hänger på och inte vikten så skaffa vacuumpåsar! Jag klarade mig på en väska på 20 kg +10 kg handbagage när jag skulle plugga i England i 3 månader, var dessutom på hösten så jag fick ha med mig en hel del varma kläder till november/december. Vacuumpåsar är underbara då man har ont om plats :)

• oOMayaOo
    tjej87 skrev 2011-09-26 23:42:21 följande:
    Om det är utrymmet det hänger på och inte vikten så skaffa vacuumpåsar! Jag klarade mig på en väska på 20 kg +10 kg handbagage när jag skulle plugga i England i 3 månader, var dessutom på hösten så jag fick ha med mig en hel del varma kläder till november/december. Vacuumpåsar är underbara då man har ont om plats :)
    Tack för tipset! Vi har nog ett gäng vacuumpåsar nånstans, ska pröva det.
  • Mrs Chika

beror på vart ni reser. Läste inte länken, men jag reste själv med KLM nyss. Hade 2 väskor a´ 23 kg när jag åkte till Nigeria.

• oOMayaOo
    Mrs Chika skrev 2011-09-27 00:17:03 följande:
    beror på vart ni reser. Läste inte länken, men jag reste själv med KLM nyss. Hade 2 väskor a´ 23 kg när jag åkte till Nigeria.
    Vi ska resa Amsterdam-Nairobi. Vi flyger med SAS till Amsterdam och nu ser jag på deras hemsida att även de har som regel att man bara får ha ett bagage var Förvånad
  • Diny

Jag flög nyligen med klm från sverige-mexico och fick bara ha en väska på 23 kg. Dock kan man köpa till en till och gör man det online så blir det inte så dyrt( dyrare på flygplatsen) Vagn får man ha ändå det räknas inte in som en väska.

• Diny

Kan tillägga att min dotter (då elva månader och inte hade egen plats) hade rätt till en väska på tror det var 10 kg plus en vagn..Ha en bra resa!

• oOMayaOo
    Diny skrev 2011-09-27 05:19:03 följande:
    Kan tillägga att min dotter (då elva månader och inte hade egen plats) hade rätt till en väska på tror det var 10 kg plus en vagn..Ha en bra resa!
    En väska på 10 kg plus ett handbagage på max 10 kg, så det är bra iallafall. Och jag tror att det bara kostar 200 kr att checka in en extra väska.
Svar på tråden Någon som har rest med KLM nyligen?