• Anonym (Ledsen)

Börja jobba

Gravid i snart 6e månaden.  Både jag och min sambo studerar på universitet med 2 år kvar på utbildningen.  Det har gått bättre för han i skolan är för mig och jag är lite efter.
    I Februari nästa år får vi vårt första barn. Nu anser han att jag inte ska plugga mer då barnet är fött utan börja jobba väldigt snabbt istället. Detta för att vår ekonomi inte ska bli dålig. Jag har för närvarande inte CSN, men har arbetat sju år innan utbildningen började och fick då ut ca 18tusen i månadslön efter skatt de sista två åren. På det borde man väl ändå få en bra föräldrapenning? Kan ju knappast bli sämre än det jag har nu vilket är noll kr  i månaden.

Min utbildning är viktig för mig, men han verkar inte förstå.  Det är endast han som ska plugga verkar det som. Han tycker jag ska börja arbeta kanske en månad efter barnet är fött. Det jag då inte fattar är vem som ska  ta hand om barnet. Min plan var att både ta hand om barnet och studera samtidigt.

Jag har arbetat inom Kriminalvården och det är det arbetet jag tänkte arbeta med i såna fall efter förlossningen om det finns behov av det i våran stad.  Grejen är även det att vi bor 80 och 100 mil ifrån våra familjer, så nå barnvakt där finns då inte att hämta.

Vad ska jag göra?   =( 

Svar på tråden Börja jobba