Adoptera bort eller ej
Hej jag är en förälder till en grabb på 8 månader. Jag och mitt ex kommer inte alls överens och allt är väldigt jobbigt. Jag har länge velat träffa min son men hon har hela tiden satt stopp. Har inte träffat han sedan födseln och hon har sedan ett år tillbaka en ny kille som verkar ha tagit över pappa rollen. Känner inte alls att det är min son längre så nu funderar jag på att adoptera bort honom till henne och hennes nya. Fick veta samma kväll som han blev född att jag blivit pappa, blev först väldigt chockad men samtidigt väldigt glad då jag ville ha ett barn. Men nu efter 8 månader och fortfarande inte fått träffa han så är det inte lika roligt längre. Hennes ursäkter har hela tiden varit att hon inte haft tid, att hon inte vill träffa mig själv för hon tycker det inte känns rätt mm. Jag vill kunna ha min son här hos mig men det vägrar hon. Enligt henne så går inte det för att min son inte känner mig, men så fort hon ska iväg eller jobba så tycker hon det är bättre att MIN son är med hennes nya kille. Jag har verkligen tappat sugen för att kämpa så funderar nu som sagt på att adoptera bort honom. Vill ju att han ska ha det bra och det verkar som att han har det hos dom. Ska jag adoptera bort han eller ej?
Orkar inte med detta längre, vill kunna ha min pappa roll men inge kul att kämpa för något som man inte får.