• SweetCarro1980

Råd

Är det rätt från pappans sida o bli sur för inte lillan kan komma o träffa sin pappa i stan för hon är sjuk? Han ville kommahem till min lägenhet men vi kom överens på familjerätten att vi skulel ses i stan men nu kan vi inte det. Hon har feber o ha öroninflamation o förkyld o gå på pencilin.  Har han rätt o skälla på mig i telefonen o säga att han ska komma till mig o det är hans rätt o komma hem o inte tösen får lugn o ro utan att han ska komma o jag sa hon kanske sover då. Ja men då kan jag bara sitta där. Hmmmm.

När han ska umgås med henne. Då är det bättre han gör det när hon är frisk. Han skulle ta upp det på familjerätten.

Nån som är i samma sits som mig. kram    
  • Svar på tråden Råd
  • FruZäll

är det bestämt att han ska träffa sitt barn och barnet är sjukt, så får han väl komma hem till er då.

är dumt att börja bråka om skitsaker, bättre att hålla med gubbarna så brukar dom bli lättare att ha att göra med 

• SweetCarro1980
    FruZäll skrev 2011-09-27 08:45:39 följande:
    är det bestämt att han ska träffa sitt barn och barnet är sjukt, så får han väl komma hem till er då.

är dumt att börja bråka om skitsaker, bättre att hålla med gubbarna så brukar dom bli lättare att ha att göra med 

Det är såhär när han är här ska han bara pilla i tösens öra fast hon har ont har sagt till honom men han lyssnar inte hon ta bort hans hand o ändå gör han om det. O när han är här får inte hon lugn o ro. Utan han bara kallar hela tiden på henne.
  • FruZäll
    SweetCarro1980 skrev 2011-09-27 08:56:08 följande:
    Det är såhär när han är här ska han bara pilla i tösens öra fast hon har ont har sagt till honom men han lyssnar inte hon ta bort hans hand o ändå gör han om det. O när han är här får inte hon lugn o ro. Utan han bara kallar hela tiden på henne.
    hur gammal är barnet då?

eh strunta i honom då, men om ni är uppe i vårdnadstvist så är jag inte helt 100 på hur reglerna gäller dock.

varit ensamstående med, men låter som att pappan är lite omogen, bara ute efter att bråka. 
  • SweetCarro1980
    FruZäll skrev 2011-09-27 13:19:38 följande:
    hur gammal är barnet då?

eh strunta i honom då, men om ni är uppe i vårdnadstvist så är jag inte helt 100 på hur reglerna gäller dock.

varit ensamstående med, men låter som att pappan är lite omogen, bara ute efter att bråka. 

Ja han säger jag  bara bråkar. dotter är snart 18 månader.  Min handledare har pratat med honom o sagt att hon är sjuk så får man typ hoppa över helgen. O vi skulle ner den 5 oktober igen. men jag kommer inte träffa honom har sagt jag inte vill till henne i mail. Han lyssnar ju inte. Han säger bara han har rätt till de o de. Fast i början av hennes uppväxt så har han inte brytt ig så mycket men de struntar han i han vill ha henne fast han inte bo i egen lägenhet utan hos kompisar.
  • FruZäll
    SweetCarro1980 skrev 2011-09-27 14:30:13 följande:
    Ja han säger jag  bara bråkar. dotter är snart 18 månader.  Min handledare har pratat med honom o sagt att hon är sjuk så får man typ hoppa över helgen. O vi skulle ner den 5 oktober igen. men jag kommer inte träffa honom har sagt jag inte vill till henne i mail. Han lyssnar ju inte. Han säger bara han har rätt till de o de. Fast i början av hennes uppväxt så har han inte brytt ig så mycket men de struntar han i han vill ha henne fast han inte bo i egen lägenhet utan hos kompisar.
    han måste nog ha eget boende för att ha sin dotter inte flänga runt, det mår inte barn bra av, oavsett ålder.
    Nu är ju din dotter väldigt liten med så , men bara du har din handläggare bakom dig så ska det inte vara några problem,  ja strunta i honom, spara hans sms och så, skriv inget dumt tillbaka försök iallafall så kan du visa sms:en för din handläggare sen. 
  • mia maria

Svårt att svara på här, det är nog bäst att du frågar på familjerätten hur du ska agera.

Har ni bestämt en tid så är det ju det som gäller, o rent krasst så kan ju lika gärna pappan ha barnet när det är sjukt, likväl som du kan det.

Men nu är jag inte insatt i din sits så jag vet inte vad som gäller.

För ditt eget bästa så tycker jag dock inte att du ska ge honom möjlighet att skälla på dig, utan välj dina strider.

Säg till honom att du inte tänker lyssna på honom om han skriker o är otrevlig, o så lägger du på luren. Eller säg att han kan sms:a eller maila istället.

Du kommer förmodligen att dela föräldrarollen med denna man i ca 18 år framöver, så försök attglömma det som har varit o var glad över att han faktiskt bryr sig nu. Sitt inte o leta fel på honom, utan försök att komma till ro med att han är ditt barns pappa, o att du ska försöka medverka till att ditt barn får träffa sin pappa så ofta hon vill.

• SweetCarro1980
    mia maria skrev 2011-09-27 20:11:11 följande:

Svårt att svara på här, det är nog bäst att du frågar på familjerätten hur du ska agera.

Har ni bestämt en tid så är det ju det som gäller, o rent krasst så kan ju lika gärna pappan ha barnet när det är sjukt, likväl som du kan det.

Men nu är jag inte insatt i din sits så jag vet inte vad som gäller.

För ditt eget bästa så tycker jag dock inte att du ska ge honom möjlighet att skälla på dig, utan välj dina strider.

Säg till honom att du inte tänker lyssna på honom om han skriker o är otrevlig, o så lägger du på luren. Eller säg att han kan sms:a eller maila istället.

Du kommer förmodligen att dela föräldrarollen med denna man i ca 18 år framöver, så försök attglömma det som har varit o var glad över att han faktiskt bryr sig nu. Sitt inte o leta fel på honom, utan försök att komma till ro med att han är ditt barns pappa, o att du ska försöka medverka till att ditt barn får träffa sin pappa så ofta hon vill.

Klart hon behöver sin pappa men hur mycket ska man egentligen ta.  Han har ingen egen bostad han bor hos kompisar. Men jag orkar inte mera. O jag vill att tösen ska må bra så klart.  Jag vill ju min tös bästa. Men det är jusåhär jag lät han komma den helgen som har varit i min lägenhet fast vi kom överns om  att vi skulle ses ute men nu visste jag inte att hon hade öroninflamation var  hos doktorn med henne i måndags. O i söndags så var han här o så bara ropade han på henne hela tiden han lät henne inte vara ifred fast hon på familjerätten sa låt henne komma till dig. Sen så pillade han henne i örat hela tiden fast hon hade ont i det o jag sa ifrån men han fortsatte ändå

Svar på tråden Råd