• Tvillan

Varför fick Lindex FIX overall så dåligt testresultat?

Har precis köpt en Lindex Fix vinteroverall (som fick helt ok betyg i förra årets test) till min dotter men fick nu höra att den fått näst sämst betyg i Vi Föräldrars test i september 2011.... Har inte haft tillfälle att köpa tidingen. Är det någon som läst testet och minns varför Lindexoverallen fick så dåligt resultat i år? Supertacksam för all hjälp...

• Svar på tråden Varför fick Lindex FIX overall så dåligt testresultat?
  • Vickan I

Den fick dåligt i "vattentestet", dvs vattenpelaren som overallen anger stämde inte. Hade den klarat det hade den kommit högt som sist. Lindex hade väl svarat på artikeln att overallen fungerat bra i sina egna tester, så vem vet vad man ska tro.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Tvillan

Ajdå - trist. Just vattentätheten är ju superviktig när man, som vi, bor i slask-Göteborg... Vet du möjligen om den fick riktigt uselt på vattentäthet eller fick den godkänt även om det inte var 10 000 som Lindex själva anger? Känns så trist att lämna tillbaka den - dottern älskade de mjuka muddarna etc...

Tusen tack för ditt svar förresten!  Glad

• Vickan I

Vet inte vilken vattenpelare den höll, men i testet fick den 2,1 av 5 möjliga på vattentäthet och det var riktigt lågt mot alla andra förutom den overallen som kom efter i testet. Som jämförelse fick Kappahl ex 5,0 och hm 4,9 i vattentäthet.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Tvillan

Oh dear....det avgjorde saken. Jag lämnar tilbaka den. Hela idén med en vattentät overall är ju att slippa ha på klumpiga galonisar etc.
    TUSEN tack för din hjälp! Ha en bra dag!

• Hallonmumsan

Så kappahl fick såpass bra på testet? Vet du möjligtvis hur bamse overallen är? Jag har köpt den men har funderat på att byta till kax istället.

• Hallonmumsan
    Nemi76 skrev 2011-09-27 11:04:53 följande:
    Äsch, glöm det. Var ju test från 2009 såg jag nu... Skäms
    dumma dig, haha. satt just och läste om skorna och blev smått besviken för att everest fick så dåligt eftersom jag tänkt köpa dessa iår
  • Nemi76
    Hallonmumsan skrev 2011-09-27 11:08:41 följande:
    dumma dig, haha. satt just och läste om skorna och blev smått besviken för att everest fick så dåligt eftersom jag tänkt köpa dessa iår

Jag har en ovana att tala innan jag tänker och lägga upp länkar innan jag läst
  • Hallonmumsan
    Nemi76 skrev 2011-09-27 11:11:29 följande:
    Jag har en ovana att tala innan jag tänker och lägga upp länkar innan jag läst
    känner igen det där. men det är ju så när man googlar att det kan komma upp flera år gamla artiklar högst upp. Jag brukar alltid kolla datumet innan jag ens klickar vidare så slipper jag lura mig själv.
  • Nemi76
    Hallonmumsan skrev 2011-09-27 11:14:10 följande:
    känner igen det där. men det är ju så när man googlar att det kan komma upp flera år gamla artiklar högst upp. Jag brukar alltid kolla datumet innan jag ens klickar vidare så slipper jag lura mig själv.

Mmm, jag ska försöka ta för vana att kolla det
Svar på tråden Varför fick Lindex FIX overall så dåligt testresultat?