Kanske måste operera bort brösten och funderar kring flaskmatning...
Halloj!
Jag bär på en gen med ärftlig bröstcanser. Jag har 80% risk att få bröstcanser och erbjuds därför att operera bort brösten i förebyggande syfte (man får samtidigt "nya"). Jag skulle absolut vilja genomgå det för att slippa oroa mig för sjukdomsrisken.
Har två barn som båda ammats. Jag har absolut ingenting emot dem som inte ammar, skulle råda andra i min sits att strunta i amningen om man får flera barn och självklart operera sig. Min mamma har inte ammat vare sig mig eller mina syskon och jag har kompisar som inte ammat så det handlar inte om att jag är nån flaskmotståndare alls.
Men det är ju inte alltid man gör lika med sig själv som man tycker om andra:)
Har älskat att amma, närheten, det praktiska, myset runt om, hur barnet trivs när det ammas osv. Känns såååå konstigt att inte få upp bebisen på bröstet när den är nyfödd och låta den ta bröstet. Av nån jäkla anledning så blir det helt som ett trauma (eller va man nu ska säga) om jag inte kan amma nästa bebis. Vi ska inte ha nån till nu, så däför "bör" jag operera mig om några månader för sen fyller jag 30 och då börjar risken öka. Man "brukar" operera sig före eller efter man skaffat alla barn. Alltså om jag skulle vela ha flera NU kunde jag väntat. Men att vänta med operation för att kanske skaffa flera om typ 4-5 år är väl lite dumt, med tanke på risken.
Ja jag vet inte vad jag vill. Men söka lite tröst och stöd från er flaskmatare. Höra från er hur bra, mysigt och praktiskt det är att flaskmata osv:)
Kanske finns det nån mera som inte kunnat amma av liknande skäl och oxå haft lite jobbigt kring det???