• Carola83

Nougat center

Jag älskar dom. Jag åt dom första gången när jag hade varit på Cloetta fabriken 9 år sen. Sen har jag väl bara fått tag i dom några ggr. O även då man varit i gamla Linköping. Jag har även kontaktat Cloetta för att fråga om det är möjligt att få beställa hem, men fick svaret nej. Jag vill få tag i dom askar som de brukar ligga i. Jag bara älskar dessa chokladbitar. Är det någon mer som älskar dessa nougat center? O kanske äter dom titt som tätt. Själv äter jag aldrig dom. Men skulle vilja ha möjlighet att få tag i dom..

• Svar på tråden Nougat center
  • roffe

Dom finns/fanns på Ica Maxi i Nyköping för ca 2 veckor sedan. 5 kr/rullen, jag testade och den var ganska god men jag fick ont i ena tanden av dom, jag får det av viss choklad :)

• Hallonmumsan

plopp har nått med nougat i men vet inte hur likvärdiga dom är men du kan ju testa.

Det är alltid så när man jittar någon riktig favorit att dom försvinner. Jag gillade tex maraboue cocos men den är borta lika så hade lindt en vit men cocos som också försvann.

• Yavannie

De finns på mitt ICA. Bor i Stockholm. Själv tyckte jag att nougaten var lite rinnig, liksom. Är en Geisha-junkie ;)

cynicalchronicle.blogspot.com - där jag rotar fram och ratar dina inlägg
  • Carola83

Tråkigt att du får ont. Då måste det varit något fel på dom. Dom är inte rinnande. Men mjuka är de. Dom har ej försvunnit. Kom ut i handel på rulle 2009 o bara vissa butiker o godis shoppar som har dom. Sen självklart Cloetta fabriken o gamla Linköping som säljer stora askar med dom. Vet inte varför det är så. Men jag älskar dom. De är bland mina favoriter. Jag vill så gärna få tag i dom men vet bara inte hur.

Svar på tråden Nougat center