• Stars_

Åkpåse. Voksi vs Elodie Details

Elodie Details                    vs                                      Voksi

Hej allesammans :)

Väntar mitt första barn i Januari och ny ska det börja inhandlas saker.
    Har varit och beställt en barnvagn, blev en Emmaljunga City Cross med citykorg i färgen White leatherette.

Bor högst upp i Norra Norrland och nu undrar jag vilken åkpåse som är bäst av Voksi eller Elodie Details?
    Har som fastnat för båda och de verkar båda varma och sköna vilket är viktigt eftersom vi har väldigt kalla vintrar.

Vore suveränt om det finns någon därute som kan ge mig tips :)

Ha det så bra!

• Svar på tråden Åkpåse. Voksi vs Elodie Details
  • Kallemero79

Ska du välja mellan de två och bor där det är kalla vintrar så tror jag absolut att du ska välja Voksi!! Den håller värmen väldigt bra!

• Stars_
    Kallemero79 skrev 2011-09-27 13:18:15 följande:
    Ska du välja mellan de två och bor där det är kalla vintrar så tror jag absolut att du ska välja Voksi!! Den håller värmen väldigt bra!

Tack för tipset! :) Verkar vara den vanligaste häruppe i norr och då borde den vara den bästa också. Men priset på en sådan är ofantligt hög! Det kanske är som de säger att kvalité kostar ;)

Har kikat lite runt på begagnade voksipåsar men de ligger ändå uppe 1500kr.

Ska kika lite mer och jämföra, men det lutar åt voksi, man vill ju inte att lillen ska frysa i vinter :) 
  • Viggo och pyrets mamma

Jag hade lätt valt Voksi, kvalitet som tusan, men jag hade valt den klassiska voksipåsen för den kan du dels använda så mycket längre än en vanlig åkpåse, dels så har den ett mycket bredare användningsområde. Visst den är dyr men å andra sidan får du igen en hel del av pengarna om du säljer den senare.... :)

-Mammas älskling 080425-
  • Stars_

Tusen tack för svaren, det gör det enklare för mig att inhandla inför bebben :) 
    Har bestämt mig för att det blir en Voksi, den kan man ju använda igen när det är dags för syskon.

Så tack tack till er alla :) 

• Trasseltroll

Nu har du ju bestämt dig verkar det som och du väljer helt rätt tror jag! : ) Men jag hade valt en classic, har den själv till en city cross och jag bara älskar den åkpåsen! Köpte först en urban men tyckte det blev för öppet kring halsen...går att dra åt mer med classicen och det finns fler användningssätt med den. Urban kändes inte lika varm heller. Vi använde även vår classic som filt på golvet när dottern var liten och det var golvkallt. Helt perfekt! Värd varenda krona faktiskt...och den går ju att sälja sen och få tillbaka rätt mycket på den.

Svar på tråden Åkpåse. Voksi vs Elodie Details