• Klara med familj

Blue Village Callisto Cypern

Jag har velat ett bra tag men nu har jag och familjen äntligen bestämt oss Skrattande, det blir två veckor till Cypern nästa sommar med Fritidsresor och Callisto. Nu undrar jag om någon här bott där i en premiumlägehet med havsutsikt och markterass? Hur såg dom ut, var det någon form av balong räcke eller dyligt? Barnen kommer vara 5,5 år samt nästa 7 år.

Hälsn
    Birgitta

• Svar på tråden Blue Village Callisto Cypern
  • jenny sofia

Vi var där i augusti i år och vi älskade stället:)
    Vi bodde inte i en marklägenhet utan en med balkong istället, men de marklägenheter jag såg hade inte ngt räcke.
    Men vi hade havsutsikt och det var helt underbart vackert!

• Triple Trouble

Vi var där förra året. Vi hade markterass, Dock ej mot havet utan mot grönområde. Inga staket runt. Tror inte de andra hade det heller.

• Klara med familj
    jenny sofia skrev 2011-09-27 14:24:56 följande:
    Vi var där i augusti i år och vi älskade stället:)
    Vi bodde inte i en marklägenhet utan en med balkong istället, men de marklägenheter jag såg hade inte ngt räcke.
    Men vi hade havsutsikt och det var helt underbart vackert!
    Vi ville så gärna ha balkong, men det fanns inte kvar Rynkar på näsan, så nu hoppas jag att markbalong blir bra Skrattande
  • Klara med familj
    Triple Trouble skrev 2011-09-27 14:32:51 följande:
    Vi var där förra året. Vi hade markterass, Dock ej mot havet utan mot grönområde. Inga staket runt. Tror inte de andra hade det heller.
    Ligger markterasserna när varandra så det blir lite som att bo i "radhus" känsla eller är det lite grönska runt om? Trivdes ni på hotellet?

Har jag förstått det rätt så ska det renoveras till nästa år.
  • Fru Fröken

Om du väljer premium blir det inte radhuskänsla, övriga lgh känns som om de ligger lite mera trångt. Terrasserna ligger lite "omlott" så man har inte direkt insyn till grannen.
    Vi hade All inclusive och var väl inte särskilt imponerade tyvärr. Har dock inte erfarenhet av det tidigare så jag kan inte jämföra med andra hotell.

• Fru Fröken

Molly8282: Skulle tro att det tar ca 15 min att gå till Nissi beach. Sandy bay tar ca 5 minuter och den är också fin men inte lika lång. Stranden precis nedanför hotellet är stenig så där är det skönt att ha badskor.

• Triple Trouble

Vi bodde ju längst bort och vi hade enskild uteplats. Närmaste granne var lekplatsen. En gångväg gick förbi våran uteplats. Var inte heller impad av maten på all inclusive. Maten på nausica beach var bättre. Men det var sällan kö till callistos mat vilket var skönt. Glassen var god och drinkarna goda till mammor och pappor snacksbuffen på fm och em var kanon! Poolen var en dröm för våra tre kids. Jämfört med nausica som bara hade djup pool.

• Molly8282

Om man vill bo på Nissi beach eller väldigt nära, vilket hotell skulle ni rekommendera då om man vill ha ett familjehotell som passar bra för barn? Finns det något Sunwing eller Blue village? Någon som vet?

• Fru Fröken

Sunwing resort ligger närmre Nissi beach men det tar nog 10 min att gå därifrån också. Det finns ju massor av hotell precis vid Nissi beach men jag vet inte om någon svensk arrangör har dessa hotell.

Svar på tråden Blue Village Callisto Cypern