• Anonym (Apan)

Hårig som en apa, vad göra?!

Jag är en tjej på 26 år som bara blir mer och mer aplik. Från att ha varit "normalhårig" har jag nu långa mörka hårstrån lite överallt men speciellt på låren och fötterna. Kan även dyka upp en och annan rackare runt bröstvårtorna. Å att raka bikinilinjen är ett projekt i sig, det sprider sig mer och mer utanför troskanten!

Förutom att kanske få lite medlidande eller någon kommentar från någon i samma sits så undrar jag om det finns något blekmedel för kroppsbehåring?! Vägrar börja raka låren och har inte råd att gå och vaxa med jämna mellanrum...

Till min sambo skyller jag på min hormonspiral men det kanske bara är såhär när man börjar bli äldre?!

• Svar på tråden Hårig som en apa, vad göra?!
  • Husis

Jag blev hårigare när jag fått barn.

Vaxningvaxningvaxningvaxning! 

• Anonym (Apan)
    Husis skrev 2011-09-27 13:49:02 följande:
    Jag blev hårigare när jag fått barn.

Vaxningvaxningvaxningvaxning! 
    Ja, precis! Är det sonen jag ska skylla på?! Men vaxa bikinilinjen, lår och fötter kommer inte gå runt ekonomiskt även om det vore underbart...
  • Emmi27

haha äldre? Du är ju bara 26, inte en gubbe som börjar få hår i öronen :P

Vaxa kan du ju göra själv, kostar typ 90 spänn för en burk varmvax =) runt brösten kan du ju plocka också, med pincett alltså.

Men om du vill veta varför det börjat komma mer hår kanske du ska fråga gynekologen eller läkare eller så, om det kan vara så att det beror på hormoner exempelvis.

Jag är också hårig som en apa så här plockas och vaxas och rakas det och fan och hans moster.

• Anonym (Apan)
    Emmi27 skrev 2011-09-27 13:52:45 följande:
    haha äldre? Du är ju bara 26, inte en gubbe som börjar få hår i öronen :P

Vaxa kan du ju göra själv, kostar typ 90 spänn för en burk varmvax =) runt brösten kan du ju plocka också, med pincett alltså.

Men om du vill veta varför det börjat komma mer hår kanske du ska fråga gynekologen eller läkare eller så, om det kan vara så att det beror på hormoner exempelvis.

Jag är också hårig som en apa så här plockas och vaxas och rakas det och fan och hans moster.
    Hehe! Jag har provat att vaxa själv men det är ju pest och pina. Dock vaxar jag fötterna... Sen runt brösten plockas det med pincett men det är ju ett satans ståhej titt som tätt. "Vaxa fötterna, raka benen, fundera på vad göra med dom håriga låren, raka en kvadratmeter bikinilinje, plocka runt brösten och sen raka armhålorna." Det är ju inte klokt...

Men ingen som har erfarenhet av att bleka kroppsbehåring? Håren på låren är nämligen inte sådär jättegrova utan mest svarta och långa... Kräks
  • MHK

Vax eller laser

Mamma till O 2009, H 2011, målet é stolt fyrbarnsmamma
Svar på tråden Hårig som en apa, vad göra?!