• Parvaneh

180 movie - förintelse äger rum idag

Igår släpptes en "award-winning" dokumentär  - 180  Movie, som visar hur en förintelse äger rum idag och de flesta är blinda för det trots att det pågår runt omkring oss. Varning för mycket starka bilder! Se den online, ca en halvtimme lång:
    www.180movie.com/

Titta och kommentera gärna!

Hitler försvarade dödandet av miljoner judar med att mena "de är inte människor". Idag menar man att barnet i mammans mage "inte är en människa". Denna film är oerhört stark och öppnar våra ögon för hur små barn dödas varje dag, man menar att de "ännu" inte är människor.

• Svar på tråden 180 movie - förintelse äger rum idag
  • Aoife

Jag har sett liknande filmer förr och ska jag vara ärlig så är det inte något som har ändrat min uppfattning kring abort.
    Jag anser ändå och kommer alltid att anse att kvinnor ska ha rätt till legal abort för motsatsen vore långt värre.

Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Pallas

Mina ögon är öppna, det förändrar inte heller min inställning till abort. Alternativet innebär både mer död och lidande än en liberal abortlagstiftning.

• IsDimma

Jag ska se filmen men den kommer garanterat inte att få mig att ändra uppfattning om den fria aborten, den lagen är bra för alla (inklusive dom foster som aldrig får bli människor).

• Linnemo

Jag såg precis filmen.

Mycket osmakligt att dra paralleller mellan förintelsen och aborter.

Tyvärr verkar den unga nazisten verka vara den mest vettiga av de personer som filmskaparen intervjuar. (Undantag när det gäller rasism och antisemitism) 

• Afrodisiac
    Parvaneh skrev 2011-09-27 14:16:01 följande:
    Igår släpptes en "award-winning" dokumentär  - 180  Movie, som visar hur en förintelse äger rum idag och de flesta är blinda för det trots att det pågår runt omkring oss. Varning för mycket starka bilder! Se den online, ca en halvtimme lång:
    www.180movie.com/

Titta och kommentera gärna!

Hitler försvarade dödandet av miljoner judar med att mena "de är inte människor". Idag menar man att barnet i mammans mage "inte är en människa". Denna film är oerhört stark och öppnar våra ögon för hur små barn dödas varje dag, man menar att de "ännu" inte är människor.
    Jaha, ännu en antiabortpropaganda...?
  • Afrodisiac

TS, varför lägger du inte in länkar till hur livet ser ut för oönskade barn som föds in i samhällen där abort är förbjuden? 

För mig är det så uppenbart att du är FÖR att barn ska ha det så. Väldigt omänskligt! 

• Lindis1974

Om man jämför dem 2 sakerna och menar att det är likvärdigt så har man en hel del all lära sig om livet.

Svar på tråden 180 movie - förintelse äger rum idag