• loliv

Tonfisk i olja till 10-månaders?

Står just nu och lagar pasta med tonfiskröra som jag tänkte bjuda hela familjen på. Så slog det mig att 10-månaders kanske inte kan äta tonfisk från burk? Det står att det är lite salt i innehållsförteckningen. Vad tror ni?

• Svar på tråden Tonfisk i olja till 10-månaders?
  • Linda1976

Oljan som är i burkarna är av usel kvalitet. Välj hellre i vatten, och tillsätt isåfall extra fett i form av smör, raps-eller olivolja. 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Studentpappa

Tonfiskens kött innehåller väl ofta en rätt hög andel kvicksilver?
    Inget man lär bli självlysande av på stört kanske men kanske inte heller något småkids skall äta ofta.

• Linda1976
    Studentpappa skrev 2011-09-27 16:42:27 följande:
    Tonfiskens kött innehåller väl ofta en rätt hög andel kvicksilver?
    Inget man lär bli självlysande av på stört kanske men kanske inte heller något småkids skall äta ofta.
    Inte den sortens tonfisk som är i burkar - bara färsk (där köttet tas från större fiskar som hunnit samla på sig kvicksilver).
  • Studentpappa

Aha var bara ett argument jag hörde från någon träningsguru på tv.
    Påstod att för mycket tonfisk var dåligt pga tungmetaller. Var säkert en felutbildad dietistjävel..

Jag borde egentligen slutat äta tonfisk för längesedan efter jag känt doften från en fabrik på riktigt!:D fy satan vilken stank haha

• Linda1976
    Studentpappa skrev 2011-09-27 16:50:07 följande:
    Aha var bara ett argument jag hörde från någon träningsguru på tv.
    Påstod att för mycket tonfisk var dåligt pga tungmetaller. Var säkert en felutbildad dietistjävel..

Jag borde egentligen slutat äta tonfisk för längesedan efter jag känt doften från en fabrik på riktigt!:D fy satan vilken stank haha
    Haha, ja - dietister ger jag inte mycket för

Jag käkar tonfiskröra varje dag, på rawfood-kex, och jag lever än  
  • Studentpappa

Jorå jag äter en hel del tonfisk själv, tänkte mer på att en 10 månaders kanske är känsligare än moi:)

• loliv

tack för svaren! Han fick tonfiskröra som han åt med god aptit! Skrattande Tror dock att vi i fortsättningen köper tonfisk i vatten efter att ha läst länken ovan...

Svar på tråden Tonfisk i olja till 10-månaders?