• Matte72

Vad tycker sveriges pappor?

Jag fick precis en undersökning från Familjeliv om vad Sveriges pappor tycker. Eftersom det är en ganska lugn dag på kontoret så började jag besvara den med gott mod.

Dock undrar jag om de som gjorde undersökningen verkligen var nyktra, det finns stavfel både hår och där och logiken i frågemotorn är i det närmaste noll...

Till saken hör att jag har barn sedan tidigare, och lever i en ny relation med en kvinna som också har barn sedan tidigare. Ingen av barnen bor på heltid hos oss, utan varannan vecka respektive varannan helg.

På frågan om hur många barn svarade jag alltså 1, på frågan om jag lever med mitt yngsta barns mor svarade jag således Nej. Så långt allting väl men sedan började det bli förvirrande - för på frågan vem som bestämmer av mig och min partner angående föräldraförsäkringen blir det ju svårt eftersom vi har olika potter där och min dotter är för gammal för det. Frågan om vem som sköter föräldramötena är också svår- till vems barn menas då?

... sen blir mina svar på frågorna om vi efter att fick barn har blivit mer jämställda i relationen och har bättre sexliv nog ganska missvisande (sexlivet är förvisso bättre, men det beror ju på att jag har en ny partner).

Tyckte det var lite komiskt Frågeformulär i all ära, men utan ett genomtänkt flöde i frågor där de olika alternativen täcks in så blir resultaten rätt meningslösa att använda

Svar på tråden Vad tycker sveriges pappor?