Makka Pakka skrev 2011-09-28 12:05:54 följande:
Son nr. 1 kräktes typ 2 ggr under första halvåret så detta är nytt för mig
Idag har jag handtvättat flera bodies så att jag har ombyten, har inte tvättid före söndag
Haklappar fungerar så där, han drar upp dom hela tiden mot munnen och suber på dom..
Hoppas det är inte någon allergi, men man vet aldrig. Dock tror jag mer på omogen magmun.
BVC har börjat propsa på smakisar runt 4 mån pga att han kräks så mkt (jag helammar) men han går jätte bra upp i vikt, ligger lite över mittenkurvan.
Är säkert omogen magmun. Är jag då övertygad mina barn har haft. Första barnet var det jobbigt första tiden innan vi flyttat till hus, då blev det till försöka boka tvättid ofta. Nu har vi ju egen tvättmaskin så det har inte vart nåt problem. Det vi har kört som jag tycker funkar ibland är att ha en vanlig handduk som skydd när hon har nyätit. Är oftast när hon nyätit som hon har spytt. Då har man ibland lyckats klara kläderna från bli nedspydda. Nu har det minskat från att ha varit 10-30 gånger per dag när hon var nyfödd till kanske 1-5 gånger om dagen. Det är iaf skönt

.
Så länge dom ökar bra är det väl ingen brådska börja med smakisar. Vi började när hon var 6 månader, gröt försökte vi lite tidigare men hon ville inte börja äta hela grötportioner förrän hon var 6 månader.