• ToK

Mata änder i Stockholm

Dessa trådar och liknande upplever jag ofta får lite dålig respons, men jag provar ändå.

Finns det några bra platser i stockholm som är trevliga att mata änder vid? Någon liten park eller någon fin sjö där det alltid finns änder, eller kanske svanar? Vart brukar ni gå?

• Svar på tråden Mata änder i Stockholm
  • Vickan I

Pratar vi så centralt i City som möjligt eller vilken sida av stan är du intresserad av? Hur långt ut med t-bana ?

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • ToK
    Vickan I skrev 2011-09-27 18:47:26 följande:
    Pratar vi så centralt i City som möjligt eller vilken sida av stan är du intresserad av? Hur långt ut med t-bana ?

Det behöver inte vara så centralt som möjligt, men inte ute i södertälje.. :) En bit ut går bra, åt alla håll! En 20 minuter med tbana/buss/tvärbana/saltsjöbana åt vilket håll som helst är helt klart överkomligt.
  • Pyrola
    Juhanna skrev 2011-09-27 19:10:19 följande:
    I Sundbyberg finns en fågelsjö som är ganska populär
    Lötsjön åk till duvbo och sedan promenad i 3 minuter
  • TEDDEN

Djurgården, längs med kanalen både vid bron och längre ut mot tullen. Även på Skansen.

• Vickan I
    Juhanna skrev 2011-09-27 19:10:19 följande:
    I Sundbyberg finns en fågelsjö som är ganska populär

Ja där brukar vi mata. Lötsjön eller Råstasjön, de ligger nära varandra. Närmast åka till Näckrosen  med t-bana.
  • Vickan I

Ja just det Duvbo blir ju nära också

• MrsMurphy

Jag själv brukar åka till Nynäshamn. Tungan ute Något långt kanske. 
    Men annars som föregående talare, Sumpan, Drottningholm slottsparken, Djurgården.

Allt är såååååååå naturligt så...
Svar på tråden Mata änder i Stockholm