• snigelposten

Hur kul är smurfarna för en 4-åring?

Jag har sett massor med gulliga smurfleksaker... är jättesugen på att köpa! Men- är en 4-åring för liten för att uppskatta dem? Leker era barn med dem?
    Jag funderar också, går det att leka så värst mycket med dem eller är de mer för prydnad? Jag tänker att om man tex vill leka att smurfarna går och badar, ja då kommer en smurf med sitt dragspel i vattnet, en annan smurf bärande på en bok osv. Det blir ju lite konstigt och svårlekt! Ska de äta så sitter de där med sina konstiga och opassande saker liksom.

Vad tycker ni o era barn? Är de kul att leka med för en 4-åring?

• Svar på tråden Hur kul är smurfarna för en 4-åring?
  • 071001

Siri har precis fått en gammal smurf-film och den går hem. Vi har inga saker dock.
    Vet att jag hade ett hus och några figurer som barn, men minns inte hur mycket jag lekte med dem dessvärre. 

• snigelposten
    071001 skrev 2011-09-27 20:24:16 följande:
    Siri har precis fått en gammal smurf-film och den går hem. Vi har inga saker dock.
    Vet att jag hade ett hus och några figurer som barn, men minns inte hur mycket jag lekte med dem dessvärre. 
    Kul att smurffilmen går hem! Ska kanske köpa en smurffilm så småningom jag med!
  • cicci85

Min 3-åring är i en smurfperiod just nu Det är smurfarna på film, på musik-cd, leksaker och så leker de på dagis att de är smurfar oxå Men min 6-åring har aldrig uppskattat att leka med såna saker, han ställer upp dem på led som prydnad sen får man inte röra dem

• saxon

Min fyraåring älskar smurffilmen. Hennes pappa har nostalgiköpt ett gäng smurfar till henne, men de leker hon inte särskilt mycket med. Själva filmen är tydligen roligare än figurerna enligt henne.

• snigelposten

Jaha, då går det tydligen att leka med dem fastän jag som vuxen tycker att de begränsar leken med sina fasta föremål!

Svar på tråden Hur kul är smurfarna för en 4-åring?