• JohannaKO

Någon som pluggat Genus?

Har planer på att studera till Genusvetare. Är det någon här som har erfarenhet av den sortens utbildning? Kanske någon som jobbar med det?

Berätta allt!

• Svar på tråden Någon som pluggat Genus?
  • Muslimska mamman

Nej men har tyvärr studerat genusvetenskap på lärarhögskola... Bortkastad tid.

• Brinken

Genusvetenskapen är ingen vetenskap utan en propagandamaskin där s.k. forskning fabriceras för att kunna användas för feminismen i den politiska debatten. 

Det är vår tids motsvarighet till nazitysklands rasforskning och Göbbels PR-maskineri. 

• JohannaKO

Det var det absolut dummaste jag hört

• Koffie
    Brinken skrev 2011-09-28 00:59:49 följande:
    Genusvetenskapen är ingen vetenskap utan en propagandamaskin där s.k. forskning fabriceras för att kunna användas för feminismen i den politiska debatten. 

Det är vår tids motsvarighet till nazitysklands rasforskning och Göbbels PR-maskineri. 

Oj då, då borde ju många sverigedemokrater vara rätt så mycket pro-genus då, med andra ord?? Drömmer
  • Odd Pixie
    Brinken skrev 2011-09-28 00:59:49 följande:

Äh, dra något stort över dig så gör du mer nytta.

JohannaKO - Jag ska läsa Genusvetenskap A på Gävle Universitet VT2012. Har läst vad kursen innehåller, men det vore kul att höra från någon som faktiskt läst kursen och vet hur den är. Hoppas du får några fler svar!   
  • Chazz Michael Michaels
    JohannaKO skrev 2011-09-28 16:21:33 följande:
    Det var det absolut dummaste jag hört
    Då har du inte hört mycket, särskilt som det Brinken säger inte är helt taget ur luften.

Det finns få andra vetenskapliga discipliner där man först ger svaret och sedan ställer frågan.
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd --- My brain is full of fuck. /Kinesisk spammare
  • JohannaKO

Jaja, orkar inte ta diskutionen med er som ogillar genus, kommer aldrig förstå mig på er.

OddPixie! Vad kul! Jag är mammaledig nu och kommer nog inte kunna börja till våren, men nästa höst, då jävlar blir det Genus! Tror det kan bli jävligt bra! =) Har du tänkt att plugga vidare inom det eller "bara" en kurs?

• Morse
    JohannaKO skrev 2011-09-29 22:29:53 följande:
    Jaja, orkar inte ta diskutionen med er som ogillar genus, kommer aldrig förstå mig på er.
    Just detta är symptomatiskt för Genusvetare. Genusvetare tror sig ha lärt sig den sanna läran och vägen till frihet, kunskapen ifrågasätts gärna inte utan ska man ta en diskussion med någon blir det en annan Genusvetare så att man aldrig blir dementerad i sina åsikter. Genusvetare kan dra detta precis hur långt som helst, för en vanlig människa är det ibland svårt att förstå hur två vuxna människor som kallar sig Genusvetare kan sitta och diskutera patriarkala strukturer i t.ex en regnbåge eller en kopp kaffe.  
  • jaghopparhögt
    Odd Pixie skrev 2011-09-29 16:38:28 följande:
    Äh, dra något stort över dig så gör du mer nytta.
    Sådär säger man väl inte till någon =/
  • Trivelina73

Läst lite genus kurser på sommaren. Visst all ära åt jämnställdhet men jisses me genus.. ALLT är männens fel och allt ont kommer ur männen än säden..

Svar på tråden Någon som pluggat Genus?