Namnet Amalia?
Tror ni att folk tenderar att kläcka ur sig "Jösses Amalia!" när de träffar ett barn som heter Amalia? Eller är det uttrycket på utdöende?
Funderar på Amalia till vår dotter. (Eller Amelia. Eller Amelie.)
Tror ni att folk tenderar att kläcka ur sig "Jösses Amalia!" när de träffar ett barn som heter Amalia? Eller är det uttrycket på utdöende?
Funderar på Amalia till vår dotter. (Eller Amelia. Eller Amelie.)
Har ni fortfarande inte bestämt er!?
Känns som att jösses Amalia är utdött...
Men personligen föredrar jag Amelia eller Amelie.....
Hahah men lägg av, om ni tänker så här mycket kommer ni bli galna! Ni kommer hitta en massa fel med varje namn :P Ta det bara!!
Sen tycker jag Amelia är tusen gånger finare än Amalia ;)
Jag tycker Amalia är ett jättevackert namn! Funderar starkt på att om jag en dag får en dotter döpa henne till Amalia! Tuva Amalia :)
Amalia är jättefint!
aldrig hört det uttrycket..tycker namnet är fint
Har inte heller hört uttrycket, men jag gillar verkligen namnet!
Amalia är fult. Amelie är mycket finare!
Jag tycker att Amalia är alltför förknippat med det uttrycket, ja. Dessutom känns namnet fortfarande väldigt otidsenligt och käringaktigt.
Jag tycker Amalia är fint.
Jag hade en Amalia som klasskamrat på lågstadiet, jag hörde aldrig någon komma med uttrycket "jösses, Amalia" även om jag givetvis känner till uttrycket.
Och måste också säga att jag tycker ni ska hålla fast vid Amalia i jämförelse mot Amelia och Amelie. Amalia är mer "klassiskt" och inte lika populärt som de andra namnen blivit.
Den enda jag känner som använder det uttrycket är min farmor på 70 år. Tycker Amalia är ett fint namn!
Röstade "annat" Amelia ;)
Amalia är fint tycker jag. Och ingen jag känner brukar då säga så iaf
Tack tack för svar, och näääääää, tänk för att vi inte har bestämt oss!!!
Jag vill nog helst ha Amalia, men maken gillar Amelia bättre. Men herregud, det är ju ett enormt framsteg mot för en månad sedan, var inte griniga nu, ni som tycker att jag velar...!
Holländska kronprinsens äldsta dotter och blivande drottning heter Amalia.
Kom igen hörni - rösta! Amelia eller Amalia, sen slipper ni mitt velande!
www.familjeliv.se/Forum-3-123/m61393270.html